Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 29 mars 2015

Oj, redan sommar?

Kanske inte men den där sommartiden lurar verkligen kroppen. Nu har jag inte så stora problem för jag är ändå helt slutkörd och behöver bara nosa på min melatonin för att somna gott, säkert redan vid sju om jag tillät mig. Fast lite sent blev det i går kväll då jag hade svårt att lägga i från mig appen för filmcheckning och sen när jag skulle släcka var klockan vist redan halv två...och i morse var det ju bara att kliva upp.

För ovanlighetens skull kändes det mysigt att åka till stallet, detta trots ihållande vårregn eller kanske tack vare? Vi fixade i ordning stallet så mycket vi han och sen lastade vi och åkte bort till Ryggebol. Idag var där väldigt lugnt, två hästar i ridhuset först och sen var vi ensamma. Först var Manne ganska lugn men det var lite otäckt med duvorna som flaxar ovanför huvudet och vid nåt tillfälle kom en stor tung lastbil och dundrade förbi på utsidan. Då var det svårt att hålla honom men Nattis lyckades stoppa och rida igenom det hela super bra. Riktigt fin var han idag också och lite bättre bjudning i traven. Inta bara lufs lufs. Lite jobbigt att han slår med huvudet rätt mycket och kör lite spansk skritt emellan varven men vi tar i tu med det när han får ridas på riktigt. Idag blev det 40 minuter sammanlagt varav fyra minuter i trav. Vi kände mycket noga efter och kanske kanske lite varmare? Men det kan lika väl vara lindorna...och jag tyckte inte det var nämnvärt svullet efter. Vi ska satsa på manege kort nu i april och försöka åkte två-tre gånger i veckan så vi får igång honom.

På hemvägen köpte vi ingredienser till en morotskaka som vi bakade och en färsk laxsida då det var makens önskan till sin födelsedag. Laxen blev otroligt god, nästan 1900 gr i ugnen. Smälte i munnen...och tårtan var väldigt smarrig den med. Mamma var här och firade lite så det blev väl ganska små trevligt på ett sådär hemtrevligt sätt. Jag behöver verkligen få ett socialt liv igen. Skönt att set är sommar tid så dagarna blir lite längre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar