Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 24 maj 2015

Sommar?

Man undrar om det är sommar nu eller fortfarande vår? Jag letar i minnet efter tidigare erfarenheter för att kunna förutspå sommar vädret. Mild vinter lång kall vår...regn hela Maj. Nej jag tror inte jag har varit med om det tidigare. Måtte det innebära kompensation med lång het sommar. I trädgården händer absolut ingenting. Växtmässigt alltså. Jag håller undan ogräset i väntan på att kunna plantera ut bönor och annat. Potatisen har äntligen börjat grönska lite men annars gror inte mycket. Förra veckan rev jag mitt stenparti som inte längre innehöll så mycket växter. Kirskål är i och för sig också en växt....även rävsvans. Jag funderar på att fälla en stor cypress men det får nog jag och maken gräla lite till om innan det blir av. Förstår inte att han tycker den är snygg. En 10 meter hög fallos. Eller kanske därför? Nåväl man önskar mer vacker väder så man kan sitta ute och äta frukost snart igen.

I stallet lever vi som vanligt. Nattis red lektion i onsdags för Lisa och det gick jättebra. Känner mig stolt över hur fin ponny vi har köpt med det krävs ju att någon rider honom bra för att det ska synas. Inte något gratis där inte. Hon tycker väl att han är lite tjock fortfarande och då har han ändå gått mer 30 kg! Och jo några kilo övervikit sitter där väl fortfarande men vi tycker han är fin.



Vi hade hoppats på att flytta till betet redan nästa helg men betessläppet blir en vecka försenat eftersom gräset inte växt och övriga betesgästerna inte kan komma förän helgen efter. Vi längtar verkligen efter att få leva sommarlov med hästen igen. Inte några stalluppgifter utan bara mysa och rida. Nu är ju också Manne återställd i huvudet och börjar bli stark i kroppen med. På tisdag är rehabtiden slut och tanken är att vi bara ska kunna rida på som om inget hänt. Det kommer nog dröja innan vi litar på att senan håller men det känns ganska skönt nu.

Igår var vi i stallet på kvällen för vi hade intag. Solen sken hela dagen och vädret var ganska sommaraktigt trots allt. Vi kom lite för tidigt insåg vi eftersom vi var tvungna att ta in Zack när vi skulle rida iväg och det ville vi göra så sent som möjligt då. Vi gjorde allt först som skulle göras och köpte en kaffe på GULF till mig som dottern bjöd på och hon åt glass. Det kommer vi ju sakna på betet...

Sen tog vi en härlig skogspromenad och hästarna var lugna och fina. Bortsett från när vi mötte den där läskiga traktorn med stora flaket som skramlar, den vi mötte när han stegrade så högt för några veckor sedan. Den här gången hoppade båda hästarna högt och försökte galoppera iväg. Manne hoppade rakt på mig och trampade mig på hälen vilket gjorde satsns ont faktiskt men mest tog i skon tack och lov så vi kunde fortsätta att promenera. Vi kom hela vägen till vändplatsen och såg äntligen det efterlängtade vattnet på avstånd. 




I fredags var jag och Cia en sväng ner till Kungsbacka för att shoppa lite och sen myste vi hela kvällen. Först med ett par glas vin i växthuset och sen på station i partille men pizza och rödvin. Gott, inte alltför sent men lite mycket vin gjorde att jag var något dragen när jag kom hem och lite bakis när jag vaknade. Det hör inte till vanligheterna faktiskt. Mysigt hade vi i vart fall och det är det viktigaste.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar