Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 30 maj 2015

Lite festligt...

En av de goaste på jobbet går i pension till sommaren och i går skulle vi tacka av med en överraskningsfest. Kidnappades på jobbet och kördes runt ett tag innan vi möttes hemma hos en kollega för god mat och mordmysterie. Herre Gud vad roligt vi hade! Massa förskolepersonal som glatt gick in för sina karaktärer och gärna spelar över lite...(mins ett julevangelium med skräckblandad förtjusning!) och lite vin på det och kvällen var perfekt. Tur nog kom karl och hämtade mig vid ett för jag var mer än lovligt trött när Jag vakande i morse. 

Mamma och jag var på klädhuset och köpte examens/supé kläder till Nattis som inte är så där väldigt förtjust i att klä upp sig i annat än färgmatchade stallkläder...(spare no expens i det läget) hittade en blus och ett par ok mjuka byxor som hon nog trivs i och annars kan jag sno dem sedan. Därefter var det årets blomsterinköp för mors krukor och jag  slant visst med plånboken jag med...

Nattis ville inte rida i går då det blåste tyckte hon. Idag vara Det nog ännu värre men hon fick rida en stund ändå. Tog fram lite bommar att trava över och så fick hon ta premiärskuttet efter skadan. Bara några få språng över ett litet, litet kryss men både hon och Manne var lyckliga som om de hoppat felfritt i Scandinavium!

 Jag hade givetvis glömt förbereda något att äta så på hemväg stannade vi och köpte kyckling som inmundigades framför en romantisk komedi. Har hävt i mig flera liter vatten och resorb idag men det hjälper inte, är fortfarande törstig. Fy för förmycket rödvin!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar