Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 6 april 2011

Sårvård...

Tabasco fick stå inne hela förmiddagen och var inte alls sugen på sårvård idag. Jag ville inte släppa ut honom innan det var el i sjukhagen. Det var verkligen mer tur än skicklighet att Tabasco inte blev värre skadad. Såret rinner fortfarande men är rött och öppet även om det börjat dra ihop sig i ytterkanterna. Jag fick rådet i går att hålla det öppet så att det läker inifrån utan var bildningar under skorpa. Så det blev stallgångs uppställning och sen tvättning med vatten. Han ömmade rejält och steppade runt men det är inte infekterat än. Jag fick god hjälp av "morfar Bosse" som höll honom och sen var modig nog att spreja svidande antibakteriell vätska i såret. Han har inte sett Tabasco i sina värsta anfall, det var klart...Men han var duktig stod inte direkt stilla men dansade bara lite medan jag matade honom med morötter. Jag hoppas det räcker med gojs i såret för det var inte något man vill göra helt ensam i stallet. Man känner att hästen är stor när den skuttar runt i en trång stallgång...

Det var skönt att någon fixat till elen så jag kunde släppa ut honom efteråt. Det första han gör är att galoppera direkt till foder automaten och skrämma bort alla ponnysar innan han sätter fart mot sjukhagen för att anfalla ponnyn som står där...Tur att det var el i för annars hade han väl gjort sig illa igen. Lite orolig är jag för hur det ska gå under eftermiddagen men Bosse skulle kolla honom när han tar in och ringa om det är något...


Fick en stor varm överraskning idag. Maken kom förbi stallet helt utan förvarning för att hälsa på min häst! Jag blev väldigt glad det var första gången han satt sin fot i ett stall frivilligt. Han vågade till och med hälsa på honom och hålla när jag tog ett kort på såret. Det var ren och skär kärlek det...om nån undrar. Så blev det lite mycket vila för Tabasco denna vecka också men på fredag kan vi nog ta en tur...om jag har tur.
Världens guldhäst :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar