Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 9 april 2011

Oj vad det går!

Ibland händer det mycket på en och samma gång. Var ju lite orolig för Tabascs ben där i onsdags och torsdags så det blev inte så mycket tid över till något annat. Men tack och lov får man säga så var det lite falskalarm igen. Eftersom det inte var grenar utan eltråd han skadat sig på och vi tvättat såret noga så har det redan läkt ihop utan tillstymmelse till infektioner. Jag var lite orolig när de släppte ut hästarna ihop utan att ha åtgärdat sjukhagen i fredags men det gick bra och nu har de gjort en liten hage mot staketet med en två meters korridor i mellan. Att han blev så tokig av att Putte blev i underläge, det hade man inte kunnat föreställa sig. Det är djupa spår runt runt där han galopperat och anfallit i ett par dar.



Jag red lite igår faktiskt. trotsade mitt förnuft och satt upp i full storm på en överpigg häst som inte gått på tre dagar (och som dessutom brallat med övriga ryttare hela veckan...) Det var en ponny i padocken och en ridlärare så jag passade på när det fanns en vuxen som kunde samla ihop kvarlevorna...han rörde förstås inte ett öra utan gick urfint i både skritt och trav i ca 45 minuter. Och idag sken solen också, så jag red en kort sväng, bara 30 minuter, idag med. Han var väl ok men spjärnade emot och kändes lite full av protester och skulle nog gärna ha brallat iväg om han fått utrymme:) Just nu är jag glad varje gång han visar lite galenskap, allt är ju bättre än att han tacklar av på ålderns höst.

Jag red en timme på råda i morse också! Det gick mycket bättre, kunde till och med sitta ner lite på hästen i både trav och galopp:) Jag vet att jag borde ta det lugnt men det är så roligt att komma igång och gudarna ska veta att jag behöver musklerna! Och som om det inte räckte skyndade jag mig hem, duchade på 10 minuter och åkte till min morfar en kort släng. Ja det var meningen att det skulle vara en kortis på 1.5 timmar men vi hade så trevligt och glömde bort tiden. Jag som skulle laga middag åt lilla Maken idag... barnen är borta i kväll så vi ska mysa lite extra. Nu är det ju bra att maken är så självständig för när jag stressade in hemma var maten redan på spisen, så nu ska vi äta och ta ett glas rött. Det förtjänar jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar