Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 10 april 2011

Grönt?

Kanske är det verkligen vår nu? Var och vårnjöt med Kära Mor idag... På väg upp för Tingsvägen utbrister hon "se det är grönt". Det var tallar...men alldeles sant ändå :) Nu sa Mor visserligen fel, hon menade lila och syftade på den underbara nyans som björkarna har alldeles innan de brister i knopp. Det var också sant och framförallt väldigt uppfriskande med det gapflabb som följde. Vi var på väg till trädgårdsforum för att köpa jord och penséer. Det blev ingat av detta. Däremot köpte Mor två underbara tulpankrukor till mig.! Nån sorts skir vildtulpan och en liten knubbig sak i rödaktig nyans. De står i min koppargryta på trappen och förgyller våren. Vi fikade också, såklart, på kafeét mittemot. Blåbärsheescake och hallon tårta...Tänk att hemgjort smakar så gott. Och för att bättra på det hela stannade vi till vid blomsterlandet och köpte jord och penséer (tillslut) och två blåbärsbuskar till mina nyinförskaffade pallkragar (ärligen stulna när byggarbetarna glömde hämta dem i höstas)

Jag såg faktiskt nåt grönt lite senare. Häggen har fått gröna öron under dagen. Poff så där bara...Tänka sig.

Och det var riktigt härligt vårväder idag. Jag rensade bort gamla perenn blad i en rabatt på framsidan och plockade ut gamla vissna växtdelar ur dammen. En fördel med att Maken gjorde hål i den i vintras är att det inte var så mycket vatten i och alltså gick det ganska lätt att får bort skiten. Nu får han laga hålen sen är det fint igen. Jag njöt verkligen av trädgårdsarbetet men det känns inte så bra i kroppen efteråt. Tyvärr. Så det kommer att ta lite tid innan det är rensat och klart. Och jag satsar stenhårt på JAS beskärning i år med! Nu brukar jag ju vara duktig på att satsa på just detta men när JAS månaderna kommer har jag fullt upp med att dricka romdrinkar i trädgården. Det är inte lätt att vara trädgårdsmästare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar