Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 14 april 2011

Hjärnvärksamhet

Jag menar värksamhet, det var inte felstavat. Jag vet att det ofta är felstavade ord när jag skriver (och är tacksam att ingen orkar bry sig om att kommentera detta) men just i rubriken menade jag det som skrevs. Hjärnvärksamhet är när man använt all hjärnkapacitet man har, gör ett bra resultat men avslutar med en lätt tryckande huvudvärk. Det har jag gjort idag. På jobbet. Och känner mig faktiskt smånöjd med min insats. Ett samtal om etik, ett om rädsla för att bli utskrattad, ett gruppsamtal om mänskliga rättigheter och ett om skolan. Lägger man där till två konsulterande telefonsamtal under veckan så börjar det pyra lite i synapserna...Det tar på krafterna att vara snäll, rak och inlyssnande...det är kanske inte mitt naturliga element? faktiskt är det en energikick där och då men efteråt är jag som en urlakad fisk.


Då är det inte dumt att komma hem till dukat bord med tacos och rödvin. Och en skön komedi efteråt. Tenacious D så dumt rolig att man måste skratta...jag tror man skarattar mer om man fått hjärnsynapskolapps innan...


Men igår såg vi en riktigt bra film som bara måste rekommenderas till alla intelligenta och subtila humorister...några av mina  favorit skådespelare ( Willam H Macy Morgan Freeman Och Christoffer Walken) i "The Maiden Heist" Helt oemotståndlig...Se den!


http://youtu.be/8nThiiJuAAA Maiden heist


Imorgon Begravs mormor. Vi åker till familjegraven i Alingsås för en lite ceremoni och sen lunch på nåt mysigt ställe tillsammans. Det känns lite vemodigt men sorgen har övergått till n glädje över att ha fått vara hennes barnbarn i 40 år. Och jag gräver lite i min trädgård varje dag men den spade hon köpte sig själv när hon var 13 år och som ligger så där perfekt i handen...Jag tänker på henne när rumpan sticker upp och fingrarna letar ogräs helt utan att jag bett dem...Och när näsan måste snusa på en snödroppe fast jag vet att de bara luktar om man tar in dem...Och i år sticker 6 ögon av min dillpion upp ur jorden. Det hade glatt henne mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar