Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 13 april 2011

Lilllördag?

Jag har hört detta uttryck och funderar på vad det kan betyda...Idag jobbade jag och hade trevligt innan jag åkte till stallet och plockde i en något smutsig häst för hovslagning. Eftersom Hovis dröjde något lämnade jag stallet och åkte och köpte ett par skor till mig själv också, jag menar nån rättvisa får det ju vara! Strosade runt i alla skoaffärer som fanns i Allum utan att hitta mina skor. Din sko fanns men inte min...det är orättvist tycker jag. Efter att ha gett upp hamnade jag i en utförsäljningshylla på Bianco och se där stod mina skor! Gråa, platta kanvaskängor...på rea...säkert höstskor. Så idag har jag köpt höstskor och hästskor...mina var billigast:)

Det blev snabbfika (ett äpple och en wasa sandwich) och sen till stallet där sadel putsats, träns tvättats och häst borstats medan Hovis jobbade klart. Han har toppkvallitet på hovarna och skorna satt perfekt. Sen en tur till padocken där jag först blev anfallen av en blodtörstig hund av okänt utsprung. (det enda som är säkert var att tänderna såg mycket vassa ut...) Ouppfostrad var den också och kom inte när husse ropade (kom hit hundjävel!) Tabasco är inte rädd för hundar, det är inte jag heller men vi hoppade lika högt båda två när den kom rusande sen stod Tabasco snällt och tittade på den...jag stod snällt och tittade åt ett annat håll och funderade på om Tabasco skulle försvara mig genom att trampa ihjäl odjuret eller om hunden skulle jaga honom eller mig om jag släppte grimskaftet... Sen tömkörde jag en timme och det gick jätte bra! Som vanligt...

Fast det jag undrar nu är varför detta skulle kunna vara en lilllördag? Jag menar att visserligen ser väl mina lördagar ungeför likadana ut, bortsett från jobb biten men det var så marginellt liten att det nästan inte räknas. Nu har jag ätit kyckling (fredagsmat) och ska titta på ett inspelat avsnitt av ponnyakuten med Dottern ( söndags tv) Nej hur jag än vänder på det blir det inte något lördag alls idag. Inte ens nåt godis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar