Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 11 april 2011

vad bra det blev...

Jobbade i solsken och njöt. Sen vart det hem och laga mat lite snabbt och äta middag med Maken ensam igen för barnen är så upptagna nu för tiden. Tänk vad trevligt det är att sitta och prata och inte bli avbruten av frågor hela tiden. Det är ju i och för sig bättre att de ställer frågor än sitter tysta...men själva frågeinnehållet, eller bristen på logik, lämnar lite att önska. fast när jag tänker efter ägnade jag mest samtalet åt att vräka ur all irritation över verkliga och påhittade småfel i livet. Tur att Maken är klok och äger precis rätt saker såna dagar:)

Medryttaren kom hem från USA idag men tyvärr var det senare än jag räknat med så det blev stallet idag. Det hade jag inte räknat med och först hade jag ingen större lust men sen åkte jag upp efter maten. Och det var tur! För det blev så bra...jag var alldeles själv i stallet och kvällssolen värmde fortfarande. Hade tänkt att Tömköra något i veckan och idag var en bra dag. Men så blev jag så sugen på att rida så jag snabbade på att ta in och borsta. Tabasco var lugnare än på flera veckor och ridpasset blev perfekt! Långsam skritt, mjuk och långsam trav. Ingen vind i ögonen och inte ett ryck i pälsen. Som för att toppa denna underbara känsla började en koltrast sjunga för full hals i buskarna bredvid padocken. Våren är här på allvar och på väg tillbaka till stallet såg jag vitsippsknoppar, nästan utslagna i ett soldränkt hörn i hagen.

Det allra bästa var att det inte gjorde ont i ryggen alls, jag kunde till och med sitta ner en kort stund i traven utan att det smärtar. I morgon ska jag till Massör Maggan för Laser igen, det ska bli så himla skönt... Jag har grym träningsvärk i andra muskelgrupper efter att ha ridit fredag, lördag och måndag. dessutom är det 4 gånger ridning kvar i veckan. Fast i morgon ska jag tömköra och på onsdag kommer hovslagaren så då ska han vila efter, sist blev han så varm i hovarna...

Ikväll är jag lycklig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar