Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 12 april 2011

Laser...

Sist jag var på laser behandling framförde jag åsikter om hur Massör Maggan ska utföra sitt jobb. Det ska man inte göra. ha åsikter om hur andra ska göra, framför allt inte när det ligger helt utanför ens kompetensområde. men det är så skönt med massage. att bli knådad ända in till benen. Det är inte lika skönt med laser och triggepunkter. Tyvärr. tyvärr fick jag också återkomma tre dagar senare för halva kroppen (den som blitit behandlad med laser) fungerade men den andra blev skogstokig. Så idag beslöt jag att låta Maggan göra det hon gör bäst, alltså misshandla mig på djupet och endast kompensera smärtan med mes laser. Och vipps så bra det blir. Jag njöt faktiskt av nästan hela behandlingen. Och lite massage fick jag på slutet också, bara för att vara snäll tror jag. Och vad jag skrattar när jag är där. Det innebär absolut fri görande av hormoner på hög nivå, även om skämten ofta är på ganska låg...

Det regnade ett fint vår gn idag. Jag skulle ömköra, jag hade verkligen bestämt att inte rida, på några vilkor...men så var hela padocken full med ponnys och det känns inte helt sökert att stå på marken med långa tömmar samtidigt som ponnysarna tränar jymkhana. Så det blev ridning i dag med. Lugnt och fint. jag har en tanke med att jag vill få Tabasco avspänd och lösgjord frivilligt utan tvång och stenhård drivning. Det går ganska bra. han var väldigt avspänd och bjöd fint i traven även om det tar jätte lång tid att nå dit. Vad är bäst? Det ser himla mycket bättre ut om jag rider på lite tuffare men han är inte med frivilligt i huvudet...kanske dags att rådfråga Amy? Egentligen skulle jag vilja rida lektion snart men jag vill inte utmana ödet eller slänga pengarna i sjön för att det gör för ont. Jag kunde ivarje fall galoppera ett par varv både sittande och stående. (på hästens bak med armarna rakt ut...eller inte)

En av ponny tjejerna fick provrida sista 10 minuterna. det såg riktigt trevligt ut och han brallade bara när hon fattade galopp (vi listade ut att det nog beror på att de använder skänkeln i fattningen...) medan hon red Tabasco lånade jag hennes lilla vilda ponny i B storlek. Tripp,tripp, trapp vad hon pinnade på. Förstår inte hur man rider en sån liten stressad sak som springer med huvudet utåt och som inte går att ta i...jag studsade nästan av i traven dessutom så vi fick ett gott skratt. Lite större ponny än så letar vi härmed efter...                                                                              Ariel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar