Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 4 maj 2011

På hugget...

Av nån märklig anledning är jag lite stingslig. Skönt att skriva det ska ni veta. Ni som sett mig idag har säkert inte märkt någonting men det är för att jag är så troligt snäll hela tiden. Eller nåt... Kanske har alla sett eller kanske hört och jag bara tror att jag är snäll och trevlig? Kan bara inte riktigt sätta fingret på vad det är som stör.

Massör Maggan däremot satte fingret på det direkt. Oj, där har du en FINNE..och där...och en där...suck...Hormoner med andra ord. Hoppas bara inte jag körde alla jobbrelationer i botten omgående denna vecka (kraven på diplomati är superhöga) Det var skönt med massage dock. Lite bäcken justering vågade hon sig på idag eftersom diskarna är bra och en super lång massage och laser behandling efter det. Det gjorde bara liiite lite ont på skulderbladet där det blev dubbla laserprober (det heter så, jag lovar! Inget hämtat ur nån SiFi film...) för muskeln var svullen!

Kunde hon inte ha sagt välutvecklad eller stor eller något? Jag var nämligen i ett provrum idag. Det var länge sedan jag kände mig tvingad att prova ett klädesplagg, kanske för att det var länge sedan jag köpte något?

På lördag är det årets cykel fest i Jonsered och temat är 80-tal.

Jag har minnen från 80-talet. Det är inga vackra bilder. Men när jag står där i provrum nummer ett med en st. kornblå trikåklänning (KORT) med öppna armar ser jag att det inte blir bättre 20 år senare. Då var åtminstone inte armarna fulla med celluliter och kvisslor och ryggslutet SVULLET. (se ovanstående stycke...)´
I provrum nummer två är jag smartare (vissa lär av sina misstag.) Alltså titta inte i spegel när kläder tas av och på. HM lyckas med att sälja skitbilliga (och fula) neonskrikiga tunna trikåkläder. Till detta får jag hjälp av en trevlig expedit att plocka ihop ett orange naglack (neon) rosa/oreangea armband och solbrillor. Det kommer att bli så snyggt. Inte! Tänk att det var deras "ordinarie" sortiment! Tänk att någon i världen kommer att köpa samma kläder som jag...på allvar! Och gå runt i dem... För deras skull hoppas jag att de inte har PMS , är svullna och plitiga för matrealet i klänningen avslöjar nog om man har en rynka under. Men det är kul att cykla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar