Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 5 maj 2011

brun utan sol...

Det blir sol igen men det betyder inte att jag blir särskilt brun för det. Jag införskaffade således en brun utan sol i morse på väg till jobbet. Jag stannade på ICA. mycket motiverad till solbränna kan tänkas, jag ska ju trotts allt bära färgerna chockrosa och orange på lördag. Fåfängan vet faktiskt sina gränser, även om det kan tyckas annorlunda. Jag skulle köpa en blombukett till en slutande kollega på väg till jobbet och det fanns kl 9.00 endast vissna buketter från gårdagen att välja på. Medans den trevliga personalen hämtade fram en vagn med nya föll mina ögon på en reklam bild med glada, runda brunbrända kvinnor och insåg att jag naturligtvis kommer vara lyckligare om jag köper dove...så kan det gå.

Fast brun blir jag väl först när jag lyckats ta mig till badrummet och kleta på skiten. Kanske att ett slagsmål med rakhyveln kan vara en god start? Först och främst ska jag väl ta mig från tv soffa alternativt dator bord. Sen kanske...

PMS är inte bästa uppladdningen inför festen. När man dessutom bara går på fest en gång om året blir ju förväntningarna ganska stora. Det är alltså tur att klädstilen är så ful att det inte spelar någon större roll hur resten ser ut. Jag mår illa också, bara för att få sagt det också.

I morgon är det årets sista Digital kompetens. Det ska bli roligt att se alla avslutnings uppgifter och dela ut fina diplom som jag skrivit under. Man kan nästan inbilla sig att jag gjort något under den här kursen, fast det egentligen är deltagarna som gjort allt. Smart drag eller hur? Lite lunch ska de få imorgon och fylla i enkäter. Sen ska vi bara bestämma vad vi gör nästa termin.

Jag behöver starta en insamling för stackars fattiga ponnybarn och mammor. Hittade en perfekt liten ponny på nätet i går...Det är bara att sätta in alla decimaler från era transaktioner direkt till mitt konto. Glöm inte vidarebefodra till alla ni känner och så vidare (gärna bank anställda med tillgång till de stora kontona) I väntan på förmögenhet fortsätter vi att drömma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar