Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 8 maj 2011

Nygammal stil

Mycket nöjd med gårdagens fest, som vanligt. Fast vissa av oss är inte 16 trots att man försöker se ut som det... Det märktes fram på småtimmarna om man säger så. Fast kanske berode det på att man kliver ur sängen kl 7 på lördag morgon för att rida lektion och sen direkt till nästa stall för att rida ut i solen? Det var värt det för vi hade bästa ridturen i skogen tillsammans jag och Dottern på var sin häst. Men sen var det alltså Party som gällde.

Och ett par timmars förberedelse. Det var verkligen 25 år sedan jag hade papiljotter i håret så det blev en tidstypisk för kväll också. Två timmar att få till lockar med hjälp av tre kilo mosse och spray Och sen sminkningen! I mintgrön..."rysa"  Dottern skrattade hela tiden men jag var ganska nöjd framför allt med naglack i orange...

Det var 10:e cyckelfesten i ordningen. Jag har varit med på kanske 7, om jag minns rätt. Det är trots allt ganska lätt att minnas fel eller inte minnas alls...att man varit där alltså. Vi hade förrätt i år. Qiche lorrange eller hur man nu stavar den rätten. Väldigt 80-tal framför allt om man klämmer i rätt utal "Kisch Loräään".

Vädret var mer perfekt än man ens kunde drömma om och som vanligt väldigt roligt att komma hem till folk man inte känner så väl, eller inte alls och äta (och dricka, mycket dricka) Lite rutin har man ju nu men trots det var jag inte helt nyckter när jag lallade hem på cykeln framåt tvåtiden. Då hade vi inte ens tagit oss till discot utan fastnat i en konjaksflaska och trevligt efterrättssällskap. Lite besviken blev jag över att jag missade discot. Men jag kunde nog ändå inte ha släppt loss men risk för nya rygg -problem.

Jag tycker att jag är väldigt lik mig själv från 1986 faktiskt. På lite avstånd ser man inte heller rynkor och annat. Och stilen då var lika patetiskt halvrätt som igår...tack och lov att modet utvecklats. det kunde man säga var lita av gårdagens reflektion...  Maken fick Äntligen använda sina gamla jeans igen, men förövrigt såg han väl lika snygg ut som vanligt. Orättvist. Jag är ivarjefall mycket glad över att min vanliga stil inte tar mer än 5 minuter att anlägga på morgonen, inklusive dusch! 

I morse var jag ur sängen kl 9 och på väg tills stallet för kurs i NH. Det var kul men mest en repetition av föregående tillfälle. Lite nytt blev det och en ny date då vi kan träna lite lastning. Jag var dock lite smått seg, förstår inte alls varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar