Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 12 maj 2011

Stinky...

Det var en gigantisk varböld kisse dragit på sig i slagsmål med nån strykarkatt i området. Vi lyckades ju boka tid redan i går kväll vilket var tur för bölden hann fördubbla sin storlek på en natt. Jag fick det trevliga uppdraget att stressa hem på min 10 rast för att fånga in och köra till veterinären. I vanliga fall är det en snäll katt som gärna kelar lite...Inte när kattburen kommer in i rummet dock. Jag vet ju det så jag hade fått med mig en handduk in i rummet. Det tog bara fem minuter att krypa runt under alla möbler innan jag fick kastat handuken över och stört dykt. Väl infångad tog det bara några minuter innan vi var i väg. Jag han köra från jobbet hämta katt, köra till veterinär , lämna katt och tillbaks till jobbet på 35 minuter. Det var bra gjort, även om jag fortfarande försöker hämta mig från stressen.

Operationen gick bra, det var ett bett i nacken, som jag misstänkte och nu ska stackars kisse gå med fastsytt dränage som ska spolas i 5 dagar och tvättas. Utöver det antibiotika och smärtstillande. Och så ska han kissa på låda och vara inne. Just nu sitter han vid mina fötter och ger onda ögat. Men för fem minuter sedan satt han i knät och krävde uppmärksamhet och kel. Fy vad det stinker med var! Och eftersom det rinner ut plaströret är det så där ruttet sött...Urk...

Det blir absolut att ställa in frissan nästa vecka. 2500 i självrisk plus löpande kostnader och medicin. Det är kärlek det. När han buffar på mig känns det värt det, jag kan alltid hitta nån billigt hårklämma och sätta upp håret, det är ju jätte snyggt. Eller kanske falla för hemma färgning? Varför måste vår katt vara så stridig om trädgården? Han släpper ju in vissa nya kompisar så varför slåss med den här? Och gissa vem som ska slåss med monstret( gullkatten) varje dag med koksaltlösning? Kan man få lön??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar