Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 13 maj 2011

Fredagen den 13.e

Kanske inte riktigt i skräckfilms klass men väl nära. Bloggen la ju ner under dagen så gårdagens inlägg försvann. Så för att göra den historien väldigt kort började oturen redan i onsdags då Kisse kom hem med en varböld. Tur nog (det var ju bara den 11:e) så var veterinären öppen till 21 den kvällen så vi fick beställt en tid till torsdagen. Det blev operation och dränage slangar som ska spolas två gånger om dagen.. Det luktar verkligen jätte illa! Var är så äckligt och sår vård är inte riktigt min grej. Men nu börjar jag ju få lite kläm på det hela. Fördelen med en katt är i varje fall storleken. Det har jag upptäckt efter att ha sårvårdad 5 kg katt och jämfört det med 500 kg häst.  Det är mycket äckligt med var...måste bara säga det en gång till. Och när kisse skakar på huvudet efter att jag sprutat dränslangen full med koksaltlösning...hu!

Men som sagt dagen, fredagen, den 13:e alltså för att förtydliga... Började med att jag inte hör telefonen för min kraschade igår och jag har fått låna Sonens gamla med litet utbud av signaler. Under frukosten blev äntligen mina tak kanalplastskivor  levererade. Trasiga så det var bara att skicka tillbaka, ringa och reklamera. De var redan en vecka sent och nu blir det ännu senare för naturligtvis har de inga på lager i min storlek...Och nästa fredag då de möjligen kunde levereas, då jobbar jag och får vänta ännu en vecka. Skit vad otur.

Sen åkte jag för att hämta Kisses medicin som inte fanns på lager på första apoteket. På nästa var väntetiden en timma! OTUR...Katten åt åtminstone upp tabletterna, alltid något.

Det började storma lagom tills ridlektionen började. Men jag ska inte klaga på den oturen för det var uppehåll hela lektionen, kunde ju lika gärna ha regnat som de förutspått. Och jag ramlade inte av! Trots att det var läskigt i träden och vi gjorde två små fina hopp på stället. Men han drog inte...det var ju faktiskt oväntat turligt, när man tänker efter...jag ska nog inte klaga mer. Jo förresten. Det blev grymt dyrt hos veterinären. Och jag får ställa in frissa tiden nästa vecka. Stackars mig. men vem vet om jag har råd att gå dit bränner hon kanske av mina hårstrån vid rötterna med blekingen, så egentligen är det kanske tur trotts allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar