Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 11 maj 2011

Surt...

Inte nog med att att man blev pank i går då. Pank men väldigt snygg, kläderna sitter så himla bra, till och med fynd byxorna för femtilappen satt bättre än senaste dyrinköpet...trots att jag inte ens provade dem! Imponerande faktiskt. Och den enda lilla lyx hästprylen jag köpte mig, ett kedje grimskaft i petrol blått matchade naturligtvis mina ridbyxor så Pålle fick beta stiligt idag... Ja som sagt utgifter...fy!

Jag får mitt nya växthus tak på fredag om jag och DHL killen han avtala innan min mobil kraschade totalt. Det kostar ett par tusen. Och börjar jag fundera på telefonen...Hua. Jag har nu letat fram en 5 år gammal Nokia men var har jag laddaren? Och kommer batteriet att fungera? Troligen inte, telefoner är inte gjorda för att hålla i fem år.

Nu på kvällen upptäckte vi att Lancelot har en stor varböld på nacken. Maken trodde det var typ cancer men efter att ha plockat bort lite hår spred sig varstanken i rummet och jag såg ett hål i nacken...Jäkla katter att hamna i slagsmål. Nu blir det till att stressa till veterinären med vildkatten på förmiddags rasten. Sist vi var där blev det dyrt. Nu är han så gammal att de inte bara söver utan först måste lyssna på hjärtat...Jag blir lite orolig faktiskt. Men det är en överlevare den där katten så det är väl bara att åka in och hoppas på det bästa, och vara glad att han är försäkrad.

Dottern ridläger ska vara betalt om två veckor också, så jag har fått klaga på alla stora utgifter på en gång. Vi kunde naturligtvis sparat lite pengar till det, men det är inte riktigt vår grej. Man skulle kunna säga att vi vill ha lite spänning i livet eller nåt...

Jag fick lite spänning i stallet idag. Plockade fram bommar för att variera träningen lite. Tre bommar på rad på medellinjen så jag kunde rida serpentiner och volter. Vi galopperade också över bommarna, det tyckte Tabasco var jätte kul. Mattes rygg höll inte så bra för tvåpunkt så efter 30 minuter skulle jag skritta ut en liten liten sväng bara. Det var spänning i luften också, ÅSKA...vet inte om det var det men redan på parkeringen vände han och gjorde en "Scarlet" alltså typ 180 graders rollback på någon sekund. Jag satt kvar, som tur var och red över Karis lycka innan jag gav mig och satt av. Vi fick en fin skogspromenad tillsammans. Då var det inga problem, när Matte håller handen inte.... Det var kul att galoppera bommar ivarje fall. Även om ryggen surar lite nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar