Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 14 maj 2011

drömmar...

I natt drömde jag att jag skulle provrida en ny häst. De tvisade sig vara Tabasco. Det kunde man ju förvänta sig. Att det var just den hästen som är den bästa. Eller Ned på Råda kanske. Det gick jättebra idag med men nu har jag bett om att få byta sista gångerna på terminen. Jag anmälde mig till ett ridläger i augusti på Fabienne, Ned eller Simba varför inte? Jag hoppas att vara på grön kvist efter en sommar av ingen ridning och stallavgift och absolut inga resor eller roligheter under semestern. Vi åkte till Råda kl 8.00 och efter en liten fika där direkt till Öjersjö. Jag tvättade svansen och bakdelen eftersom gräset gjort sitt på magen. Vi red ut en sväng jag och Dottern. Tabasco är snäll som går först och Putte traskar snällt efter. Mycket tittigt idag trots att vi red så hårt i går. Väldigt framåt. Vi klättrade lite och red ett par varv extra i lingon risen så vi var ute en halvtimme i solen. Dottern ville prova repgrimma i padocken så det han vi också innanjag tömde en hösilage automat genom att stå med ett ben i den och balansera. Det tog oss 7 timmar i stallet.

Jag hade glömt ta ut nåt att äta förstås. Så det blev lite Tacos och ett glas rött under matlagningen, mest för att lägga band på det dåliga humöret som kommer krypande när det gått för många timmar mellan måltiderna. Resultatet är en längtan att krypa i säng och vänta på en ny dag. Inget fel alls på denna egentligen...men det är nåt som skaver i själen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar