Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 1 maj 2011

Min kropp vill ha semester!

Det är sant och ca 2 månader för tidigt! Idag har jag lyckats med det omöjliga. Jag har fått ut alla rutor ur växthustaket! Några av dem var hela och är numera sparade för framtida behov. Två sido-fönster byttes mycket lätt, bara för att visa sig vara 3 cm för små...nåväl, just nu kan jag tänka mig att leva med springor...
Jag tvättade bort alla alger från rutorna också. Sen fick kroppen en ipren som tack för hjälpen. Någon semester kommer den inte att få. Inte på ett tag ivarje fall.

Nästa vecka kommer nämligen mina nya takrutor i kanalplast. De ska sättas fast helt utan silikon. Aldrig att jag kommer i närheten av detta ursla klister igen. De ska bara klämmas fast för de kommer säkert att behöva bytas regelbundet i framtiden.

Mina fingrar är fulla med små skärsår. Men jag kan glädja mig med att jag åtminstone inte skurit mig i någon pulsåder. Nu har jag bara en presening full med vassa stora glasskärvor kvar att ta om hand. Det väger för mycket för att lyftas ut ur växthuset...

Jag har också hunnit laga dammen som Maken gjorde sönder i vintras och fyllt den med vatten. Det kommer bli kanon fint när det växer upp lite. Men som sagt, inga fiska i år...lovar.

Jag firar Valborgs namnsdag idag med att lägga upp en bild mormors pärlhyasinter som blommar för fullt i trädgården. Det blir kanske en följetong på bloggen...Till hösten när jag har kort på alla mormors blommor ska jag göra en riktigt fin scrap layout. Det ser jag fram emot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar