Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 30 april 2011

Valborg.

En fantastisk valborgsmässoafton har det varit. Inte för att jag har firat den. Inte så som man gjorde förr men jag tänker på alla härliga chalmerister och cortégen, vilket väder! Varför jag nu tänker på dom...jag gillar inte ens chalmerister. Inte som släkte i varje fall...enstaka individer är väl helt ok...Eller vad är det jag menar.? Jag känner inga chalmerister...

Jag ägnade dagen år hästar och mer hästar. Först lektion på Råda. Ned var så trevlig idag och jag kunde rida på riktigt! Till och med galoppen fungerade utan minsta ryggont, jag var inte ens nämnvärt trött i musklerna efter. Detta trots att jag red så länge igår. Vi åkte direkt till Öjersö efter. Jag hade en "Date" med Kompisens Make och Dotter. Han hade inte ridit så mycket men blivit nyfiken på att få prova när Dottern börjat rida. Vi skrittade ut i skogen först. Dotterns Putte är under igångsättning efter sin fång, igen...Hon var så lycklig att få rida och pyssla med honom igen. Hästarna uppförde sig exemplariskt och efter turen i skogen fick Tabasco jobba lite i padocken. Jag red fram i trav och galopp för att kolla läget innan barnen och Mannen fick rida. Tabasco gick fantastiskt i galoppen idag. Mycket bjudning och toppen form. Sen ville Dottern prova= fin form i traven, men absolut ingen galopp. Jag satt upp för att han inte skulle få "vinna" Då gick han som en klocka igen! Både Mannen och hans Tös både skrittade och travade och det gick så fint. Snälla, snälla Tabasco vad jag kommer sakna honom...


Till det roligaste denna vecka! Jag och min ena medryttare ska försöka hitta en trevlig ponny åt oss efter sommaren. Det blir väl främst barnen som får rida men eftersom jag väger så lite kan jag rida en ganska liten ponny utan problem! Det ska verkligen bli spännande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar