Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 29 april 2011

Härliga, härliga värme!

Det är helt underbart med sommarvärme...Idag har jag varit ledig nästan hela dagen. Bortsett från att jag väcktes av telefonen 8.15 av en rektor i kommunen som hade en fråga. Ja, ja man var ju ändå tvungen att gå upp nån gång. Och när jag såg solen utanför fönstret var det inte så illa att gå upp trots allt. Jag promenerade med en god vän och hennes hund på förmiddagen. Vi drack saft i trädgården efter och njöt av värmen. I morgon är det Valborg. Det är mormors namnsdag. Dottern tycker vi ska fira det på någotvis. Det kanske vi gör.

Idag red jag första lektionen sen oktober på Tabasco. I vintras var underlaget så dåligt och sen kraschade ryggen. Det var riktigt roligt och jag hade sett fram emot det jättemycket. Jag red tillsammans med en av Ponnytjejerna idag för min gamla Instruktör Amy. Nu är ju inte hon så gammal, mest ung och ur snygg om jag ska vara riktigt ärlig. När jag blir stor ska jag bli som hon ( läs typ 25, 180 cm och  med medelsvår klass i bagaget) eller kanske det är bäst att bara vara nöjd med att det går framåt?

Tabasco gick jätte fint och vi fick massor av beröm för att han mjuknar så fort och har fått så mycket bättre bjudning och självbärighet...Det finns ju lite att slipa på (läs ryttaren) men jag var grymt nöjd med lektionen. Mindre nöjd var ryggen efter 75 minuter i sadeln så när vi tillslut satt av var det mycket skönt! Hoppas det blir bra på  Råda i morgon med.





Mycket mycket nöjd Tabasco efter lektionen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar