Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 27 april 2011

Nej vilken natt!

Jag var så trött igår efter växthus affären att jag kunnat somna stående. Det gjorde jag som tur var inte jag somnade med huvudet på kudden på ett litet kick. Troligen lika mycket för att jag arbetat hårt som för att jag sovit dåligt natten innan.Och som jag sov...Ända tills Maken väckte mig och väste på bred amerikanska "wakeup..there´s somthign going down"...Tja, just i det läget klockan ett på natten, två timmar in i djupsömn förstår jag faktiskt inte engelska så bra. Men tonläget säger mig att det antingen är en dröm (se före gående inlägg, fokus på filmtitlar) eller så vill han något. efter två försök hittar jag slutligen glasögonen och tar mig till fönstret.

Nog är det nåt på gång alltid. Polisen står i en grannträdgård och ser ut som om de ska storma huset. De har till och med en hund med och handen på hölstret. Som hjärtat slog...sen åkte de 45 minuter senare, utan att ha någon med sig så antagligen var det väl nåt falsk larm eller så. Men jag hade väldigt svårt att somna efter och vaknade vid minsta knakning i huset. Det kunde ju ligga en inbrottstjuv och trycka i rosen rabatterna! Och Maken fick spela hårding (han hade ju redan börjat med sitt polisserie uttryck tidigare) och fick följa mig till toaletten när jag inte vågade tända ljuset. nej det var inte logiskt tänkt av mig, men två på natten är min logik inte alls särskilt hög.

När jag kom hem från jobbet fick jag sova en stund innan jag orkade upp till stallet. Jag red en stund men ryggen sa ifrån efter jobbet i går så jag red bara trav och lättridning. Tabasco börjar faktiskt slanka ner magen efter vintern och få lite muskler. Det går riktigt bra med ridningen, om man har låga krav på samling. Mina krav är just nu att han ska vara snäll och röra sig. Och att ryggen inte gör ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar