Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 6 september 2011

Tur...

Det var verkligen tur idag! Hela förmiddagen hade vi solsken och en helt fantastisk skogsutflykt med halva barngruppen. Alla mös och letade giftsvampar. Vi hade ju hoppats på något ätbart men fick nöja oss med en hel del äpplen vi hittade på en äng. När vi kom hem till Avdelningen var det regnigt.

Jag hade möte med Chefschefen, min deltids Chef...eller vad man ska säga...Det gick fort, mycket effektiva möten. Hej hur går det? Tack bra....vi är helt överens om vikten av att inte prata fikasnack på möten...jag ska visst få lite löneförhöjning på mina 25 % Undrar om han vet att jag redan tjänar ganska bra? Ja inte för att jag klagar, det är bara att tacka och ta emot. Jag undrar vad som skulle hända om man löneförhandlade nån gång i livet? då hade det kanske blivit avdrag... Men det var det alltså inte, TUR...

Vi åkte sen till stallet i ösregn. Men när Fabbe väl var färdig så höll det upp hela ridturen. Det blåste desto mer...jag var lite orolig att hästen skulle blåsa bort men ännu ett stort plus för vår ponny...han är helt stabil i storm. TUR! Tabasco hade jag inte ens kunnat leda ute i det vädret men Dottern hade en härlig ridtur. Det gick mycket bättre idag, tror han hade kvar lite av ridlärarens lektion i kroppen för han gick nästan i form flera gånger. Jag börjar misstänka att han inte gillar mig, han kikar hela tiden efter mig som om han inte riktigt litade på mig... Det är dags för NH och godis fjäsk:)  En av ponny tjejerna frågade hur han var att rida. Jag försökte beskriva men det var lika bra att hon fick prova själv. Dottern fick låna hennes lilla B ponny och red barbacka en sväng. Kul för båda och Fabbe såg fin ut. (Det är en väldigt duktig liten tjej) När vi kom hem kom regnet igen...Vilken tur vi hade!

2 kommentarer:

  1. Det var väldans vilken turdag :D:D

    Låter som en sån där dag vi alla vill ha men så sällan får:)/kram mamsen

    SvaraRadera
  2. Löneförhöjning är aldrig fel var den än kommer ifrån :D Dom 25 % är säkert värda mer än dom andra % ändå eller hur??!!! :D Grattis iaf :) Det är bara ca 24 grader och har kommit några droppar regn här borta också...om det känns bättre då??!! ;) Puss o Kram - Saknar dig <3

    SvaraRadera