Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 13 oktober 2011

fuskar lite...

Först på jobbet. Gjorde en fotodokumentaton med ett barn medan kollegan tittade på. Hon fick prova lite och så kallade vi det handledning. Sen var det kollega nummer två som skulle prova. Hon jobbade vid datorn och jag ryckte in och tog hennes plats med barnen...kanske inte handledning men väl inspiration och underlättande av inlärning? Jag fick dock tillfälle att göra lite riktig handledning efter lunch.

Jag tog mig till mässan för att möta en mycket ovillig son. Vi plågade oss igenom två gymnasium. Sonen har inget att fråga om jag vet inte vad jag borde fråga om. Hur gör andra mammor? Är det meningen att man ska engagera sig i detta? Mamma, vad gjorde du? jag har inget minne av att vi var på massa skolor och tittade och på mässor eller? Och visst valde jag bara ett gymnasium på måfå...Fördelen var att vi kom därifrån fort. Så jag fuskar även som Mor...

Eftersom jag dessutom hade ett per timmar över fuskade jag till mig en extra dag i stallet. Jag skulle bara prova om tömkörnings gjorden satt bra om jag gjorde fler hål men jag stod och borstade minst en timme. Fabian somnade nästan så skönt var det. Jag tog upp honom i padocken och testade en kort stund för att se hur det funkar. Han är väldigt duktig och läraktig. Vi skrittade mest för torsdagar är hans vilodag. På fyrkantsspår och ridvägarna stannar och lyssnar. Vi gjorde några travövergångar och ett par galoppfattningar också och det gick jättebra! Det ska bli roligt att jobba honom i tömmen när det inte är "vila". Fast med tanke på hur slappa vissa ridpass blir så gör det nog inget att han fick röra sig en halvtimme extra idag. Efter jag var klar skulle jag byta tömmar mot tyglar. Fast plötsligt bestämde han sig för att busa lilla rackaren och travade iväg...så där stod jag med en glad ponny som inta alls var intresserad av att komma till mig...det blev lite jagelek innan han var infångad igen. Roligt att han visar sån livs glädje.

3 kommentarer:

  1. NÄ vi hade verkligen inga gymnasiemässor :D Med lite tur kunde man fuska till sig en plats på en skola utanför kommunen - det var allt :D Vet Jonte vad han ska söka till än???!!! Tycker du var en jättebra mamma som ens genomlevde det hela :D:D Puss o Kram saknar dig <3

    SvaraRadera
  2. Ja han ska bli "spelutvecklare" å klart;) två skolor är av intresse båda i gbg. Tekninsklinje...är tanken ivf vi får se vad betygen räcker till.

    SvaraRadera
  3. Så han håller fast vid den linjen! Bra han vet vad han vill i varje fall! Din kära syster ska kolla Highschools med sån inriktning - så min bästaste Systerson kan bli exchange student här borta hos mig om några år :D:D:D:D Bra va??!!! ;)

    SvaraRadera