Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 25 december 2011

Jul jul strålande jul....

Det bästa med jul är att vakn dagen efter julafton och bara känna hur perfekt och mysigt allt varit. Det var väldigt bra att fira jul i Eskilsby med familjen. Kanske den mest opretentiösa julen? Mycket god mat, alla hade med sig något gott, massor av vin sång och snaps. Till årets höjdpunkt utnämner jag godis bordet som var nytt för i år! Bra initiativ:) Vi blev kvar tillräckligt länge för att träffa alla släktingar, Syster via Skype. Hon imponerade med att skåla tomtegubbar och ta en snaps kl 7 på morgonen. Ganska tacksam att tids skillnaden ligger åt det hållet och inte tvärt om...

Efter jul med tjocka släkten åkte vi hem och fortsatte firandet med julklappar, musik och vin. Fram emot tio tog vi en andra sittning med julmat och en liten julesnaps till att sova på. Härligt! Julklapparna var perfekta, barnen hade verkligen lyckats köpa riktigt bra klappar till alla. Från syster fick jag ett fantastiskt armband och en ring som tyvärr var lite stor. Jag får se om den går att ta in lite...själv hade jag köpt den perfekta julklappen till mig själv. "Nej men hoppsan...ett paket till mig? det var väl alldeles för mycket!" Oj så dyr och fin ...Finast var granen förstås, som den viktigaste julsymbolen.

Nu ska jag bara ligga kvar på soffan i några timmar, läsa i nån liten bok och äta klementiner innan det är dags att åka till Mor och äta kalkon och mysa med släktingarna. Helt klart en vanlig underbar jul!


 Jul hälsning hos mormor...
Årets glöggprovning.... 
Julbordet 
 Granen och en glad liten Tomte
 Ganska glada julfirare
Årets julklapp!

2 kommentarer:

  1. Älskar mina Julklappar jag fick, ska läsa boken snarast och använda min nya heta Pyamas ofta!! :) Läkerolen är snart slut och min lilla tomte står i fönstret :D Tack till alla!! Nu på morgonen så har vi sett Karl Bertil Jonssons Jul, nu är Bad Santa på och så fort BRad vaknar så ska vi slänga på Nightmare before Christmas :D Han åkte och köpte den till mig igår <3

    SvaraRadera
  2. Åhh det där var nog de vackraste trädgårdskläderna jag sett =o) Vill ha vill ha vill ha.

    Var kan jag köpa mig dem???

    Kram på dig, och tack för en underbar julafton!

    SvaraRadera