Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 30 december 2011

Lata dagar

Verkligen mycket lata dagar...jag hart mest legat på soffan och läst julklappsboken. Där emellan har jag gjort väldigt lite. Igår var vi på stafn jag och mallen. Enda dagen vi ger oss ut tillsammans ska det storma...orkanstorma...klass 2 varning och avstängda broar. Då ska vi gå och jul Mysa i Haga...jag var sur hela tiden och ville bara åka hem, vem vill gå i Haga när det stormar och regnar? Fast sen när vi kom hem var vi ganska nöjda. Jag köpte två böcker och lite julgranspynt bl.a på grönbergs.

Idag red jag igen. Kul att jag fick rida två ggr denna veckan. Fabbe var pigg men inte så intresserad av att jobba dressyr som var min plan. Vi var tre i pari Ken och Sanna galopperade runt och gjorde fattningar så Fabian förstod inte alls varför han skulle jobba i form när alla andra fick busa runt. Det blev istället en del galopp arbete, och vi fick till och med till en liten skänkelvikning eller kanske galoppsluta på diagonalen. Jag tror inte det var korrekt utfört men pålle flyttade snällt sidvärtes vilket faktiskt förvånade mig, vi hade helt enkelt väldigt kul och och det är väl kanske huvudsaken? Efteråt fick han äta upp juldekorationerna som fanns kvar.

Vi åt upp alla juldekorationer som fanns i går...skinkan blev en god pasta sås med kantareller och lök. Och godiset blev bara lite extra om magen. Det gör inget:)

Nu sitterr jag och saknar lite grann. Saknar min syster men iinsåg att det bara är två månaders tills jag åker. Saknar min kompis Lovisa som kom fram tryggt till Kina i går. Egentligen har jag inte hunnit sakna henne ännu för vi sågs ju ganska nyss, men bara det att det är långt till Kina gör ju att man saknar utav bara farten.

Nu luktar det avramlings kaka från ugnen, dottern måste ju bjuda lite eftersom hon låg i backen flera gångeer sista ridpasset, och vem är det som får baka? Tack lilla mamma för citron kakemixen jag fick i somras den kom väl till pass idag!

1 kommentar:

  1. Saknar dig med :) Låter som du haft en bra jul med mycket vila, precis vad du behövde :D

    Puss o Kram!

    SvaraRadera