Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 1 januari 2012

nyår

Då är det 2012 året när världen går under i vågor eller istid, eller jordbävningar eller vad de nu var...då kan man välja att se filmen "2012", "The day after tomorrow" eller kanske lyssna på Prince "1999"...ja just det ...världen gick inte under vid millennium skiftet heller...kanske ska man bara hålla tummarna att det räcker med att källsortera?

Vi lyckades med att inte fullfölja två nyårsplaner. Först var vi bjudna på fest i utby. Skulle vara glammigt och massor av folk....vi fick panik bara vi tänkte på det och familjen beslöt att vi nog hellre ville vara med oss själva. Så vi bokade bord på Bamboo och planerade att se GP nyårs fyverkeri. Så blev Maken sjuk.
japp, lagom typiskt...ingen hade längre lust att gå ut och äta. Det blev en koll i Mors frys en stilla tacksam tanke till De som varit förutseende att skänka vin och skumpa i presenter till inblandade...Ett kort stopp på ICA maxi (konstigt ingen kö alls klockan 17.15...såg dock flera i stallkläder...)

Nyårs menyn blev fantastisk!

Förrätt: Rostad macka med krabsticks och burkräkor (Lovisas Pinot Gris)
Huvudrätt: Potatisklyftor, kokta frysgrönsaker och ryggbiff! (en kvarglömd öl)
Efterätt: Chokladpudding med fruktcoctail (Andreas bubbel som öppnades lite tidigt men varade till tolvslaget)

Vi hade fantastiskt trevligt även om vi saknade Maken.(tror han var nöjd hemma i soffan) tittade på Mia Skäringer ståupp och skrattade. Barnen skrattade inte alls vilket man kan fundera över...Förstår de inte? Nej inte alls , de har helt enkelt aldrig behövt sätta sig in i sådana ämnen. Jag borde vara väldigt glad över att Barnen har det så bra och harmoniskt. Fast sen undrar jag hur det ska gå för dem i livet? Ingen livserfarenhet alls bara trygg uppväxt. Hmmm kan man bli lycklig då???

Jag känner mig ganska omotiverad till det nya året, jag var inte riktigt klar med det gamla...fast det är ju som det är och blir som det blir av det som varit som det varit.

Jag tänker börja året helt utan löften att bryta eller förväntningar...men med en tanke...kanske värd att tänkas

” Om du gör som du alltid har gjort kommer det att gå som det alltid har gått”.
Kyra Kyrklund

Gott nytt År!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar