Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 4 januari 2012

spekulerar

Det var verkligen sån frihet att åka iväg med hästen igår. Idag är jag inte så fri igen för nacken vill inte riktigt göra som den ska. vrida sig och så...jag tror det är för att jag sitter så dåligt i sadeln med lite gamhals på något sätt och blir överbelastad vid den stora nack kotan. Det kan ju absolut inte ha att göra med att man har en fallskada sen innan det är jag nästan säker på.

Nu vill jag ha en transport! Tänk vad bra att kunna lasta och åka iväg en sväng. Dottern skulle kunna rida Fabian på ridskolan som bara ligger 5 minuter bort men inte går att rida till. Då skulle jag inte behöva oroa mig för att hon ska hoppa de där hysteriska små ponnysarna...och dessutom rida i ridhus ett par gånger i månaden. Och så kunde man lasta och åka bort till ridvägarna vid Åsterbo och galoppera ibland.

Jag har fantiserat om att åka iväg med min transport, jag hatar verkligen att vara beroende av att be andra om hjälp. Och så pratade vi i stallet om att hyra ett släp tillsammans men det kostar 900 kronor i månaden! Då känns det som om man kan få lite bättre ekonomi i att köpa. Så idag har jag ringt till en försäljare som skulle kolla upp vad de kan hitta på lagret...Trevlig kille. Jag sa att jag inte hade en aning om vad och hur jag ska veta vad jag kan lasta och dra med min bil. Jag trodde inte jag kunde dra något alls men där hade jag fel. Visserligen får jag inte dra så mycket, bara 1300 kg men det finns lite på marknaden . Sen var det ju prisfrågan då för jag vill absolut inte bli ruinerad. Den trevlige försäljaren skulle kolla upp vad de har inne och vad som är på väg in och ringa tillbaka imorgon. Så har jag tur är jag snart Transport ägare. Då har man stallplats, transport men äger fortfarande ingen ponny:) Fast en transport kan jag hyra ut och finansiera mig själv med...winwin

1 kommentar:

  1. någonstans måste man börja, så varför inte med transporten!

    SvaraRadera