Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 7 januari 2012

Varma hovar...

Känns som en repris på förra årets hov problem. De dök också upp strax efter nyår, då var det hårda is klumpar i paddocken som orsakade ett framhovs bekymmer. I dag när vi kom till Fabbe var båda bakhovarna varma och han ömmades när jag knackade i sulan! Inte bra...han fick vila idag så får vi se om det var något han gjorde i hagen eller om det inte går att ha honom oskodd när det fryser på...lite orolig för hovbölder för det kan var svårt att få bukt med. Han är inte halt men går lite försiktigt och det är helt omöjligt att känna puls med allt hov skägg ivägen. Vi får hålla tummarna att det ger sig fort, får han vila i veckan är det inte så dumt, då slipper maken hänga så länge i stallet...

Jag tog en tur på Allum med Mor åå eftermiddagen. Köpte en pyjamas,och lite rese medeciner,nu ska jag bara packa lite då och se till att få med mig kläder för en vecka. Jag hatar veklingen att resa! Jag fick genast lite ont i örat när jag tänkte på det. Förra året hade jag inte flugit på massor av år, så då var jag lite nervös för det också. Det är jag inte nu, det är bara ett sånt jäkla mäck. Man ska ta sig till en flygplats, checka in, stå i kö...stå i ännu mer kö, slussas som en skock får sitta stilla i evigheter,kontrolleras, av med skor, på med skor...passkontrolleras och sen hitta rätt buss,och sitta åksjuk i ännu en evighet innan man kommit fram.

Sen är det ju ganska kul att vara där och om resesällskapet är trevliga är det ju ännu bättre. Kul att göra något annat förstås med själva resandet,det kunde jag vara utan! Hur det ska gå när jag ska hela vägen till USA det vet fåglarna...om någon uppfann teleporterandet skulle jag absolut nyttja det...fanken, jag ska ju på IT mässa så där borde de väl ha nåt på gång eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar