Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 8 januari 2012

lite bättre tror vi...

Han var alldeles ensam i hagen när jag kom idag...Alla kompisarna var ute i Delsjön och galopperade och han fick inte följa med...Stackaren! Fast han såg ganska nöjd ut uppe vid foder automaten.All mat själv...Fast det var ganska tomt i botten. Det hör inte till vanligheterna att Fabbe möter mig i hagen, han står snällt kvar när man kommer men han lämnar inte gärna foderhäcken frivilligt. Men idag kom han med raska kliv, kanske var han sällskapssjuk? Hovarna tvättades kratsades och visiterades noggrant och till min glädje var det mycket bättre idag! Lite varma vid kronranden och ljumna i hoven, han reagerar fortfarande när jag knackar riktigt hårt i sulan på vänster bak men inte som igår.

JAg skrev ett inlägg på facebook sidan för irish cob och fick massor av svar. Några mer intressanta än andra. det verkar vara ett himla tyckande hit och dit på den där sidan men de flesta inlägg var av intresse.(fast det lär dröja innan jag klipper manen av hästen för att skicka det till en homeopat för analys...bara så ni vet) Det var i varje fall inte alls ovanligt att barfota hästar ömmar när det är hårt i hagen framför allt inte om det först varit blött och sen fryser på plötsligt. Hovslagaren kommer på onsdag och skor honom bak med sulor om det behövs, här ska ju ridas på långa galoppsträckor så fort min transport kommer! Förhoppningsvis är han bra på lördag för Dottern vill väldigt gärna rida när Hennes Pappa är med i stallet för en gångs skull.

Jag funderar på att packa. Jag började i morse...med att byta i sängen, städa garderoben, sätta upp ett par hyllor...Tja allt utom att packa. Sen åkte jag till stallet. Hoppsan. Nu inser jag att det hade varit bättre om jag börjat med att leta upp en resväska för då hade jag insett att min är för liten och att jag inte alls har en skit snygg ryggsäck att ta med som handbagage. Jag har en hög kläder på sängen och allt annat i badrumms kaoset...Imorgon har jag visst stallet och kommer inte hem förrän efter 18. Tur att jag bara planerat att hinna hämta en transport på tisdag förmiddag innan planet går, det ger mig säkert en halvtimme att kasta ner mina kläder i en väska. Som vanligt med andra ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar