Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 11 april 2012

pusselbitar

Idag föll några på plats. Pusselbitar alltså. Inte tillräckligt för att man ska se hela bilden men så många att jag känner ett visst mått lycka.

Det regnade och regnade men när jag klev ut från jobbet halv nio på kvällen luktade det VÅR. Regnvåt asfalt, blommor och något annat odefinierbart som bara gör mig lycklig. Jag var tvungen att stå en stund och lyssna på kvällsfåglarna och lukta innan jag kunde gå in.
Då föll min blick på några blommor jag försökte gräva upp i mormors trädgård i söndags men inte hunnit/orkat plantera ännu. Hyacinten fick jag inte med löken upp på så jag tog in den och satte den i en vas så nu sprids det vår/juldoft i huset. Den lilla ängeln som står och luktar på den var också mormors och jag fylls av tacksamhet över allt fint jag har i livet och har haft som nu finns kvar i hjärtat.

Så det där var väl ett nästan lite nyandligt inlägg? Det är det första och kanske sista....känner mig inte sådär fin på insidan egentligen att jag har massa fina visdoms ord att dela med mig av :)

Idag fick jag ett par riktigt bra stunder i livet så kanske är det ren och skär gudomlig inspiration? (eller inte)

Kvällen avslutades med workshop i iPad. Endast fyra deltagare i dag och utöver att vi delade erfarenheter och jag tipsade om appar blev det ett informellt och mycket givande pedagogiskt möte av nästan överkvalitet! Känner mig riktigt upp rymd över att den typen av möte kan ge alla så mycket i så olika karaktär. Allt från pedagogisk dokumentation till förhållningssätt om IT och vardagsarbete i allmänhet...GRYMT roligt och trist att jag nog inte får in sådant i de % jag har att jobba med nästa termin. Fick också ett nytt avtal att skriva på för resten av terminen där det står att jag jobbar 25% av en 85% tjänst men jag gör 60% + 25%= 85 inte samma sak eller hur? Min tjänst är 100% men jag är tjänstledig 15...tänker jag konstigt nu kanske men jag tror att 25% är 10 timmar i veckan och att 25% av en 85% är mindre och alltså får jag för lite betalt? Matte är som sagt inte min starkaste sida..

Jag hade ett jättetrevligt möte med Chefen idag och insåg varför jag inte känner mig så sugen på de jobb jag tittat på. Vi hade verkligen roligt och jag är så sugen på att fortsätta med de frågor vi arbetat med i området...inget annat gör mig lika sugen faktiskt. Grymt bra stöd från Henne kände jag i dag vilket gjorde att jag bestämde mig för att åtminstone jobba kvar till januari då vår gemensamma kurs är slut och kanske längre beroende på om jag kan få lite andra uppdrag vid sidan även framöver, det hade ju varit kul om jag kunde få åtminstone 25% Digitalutveckling igen i framtiden... Det känns grymt skönt att den pusselbiten föll på plats, nu känner jag att jag kan ta i tu med den där artikeln och kanske skriva den riktigt bra. Nu vet jag nämligen vad jag ska göra med den och har fått ett syfte...Hurra

1 kommentar:

  1. Härligt med Pusselbitar - får man hela pusslet klart så tror jag inte man har så mycket att leva / jobba för - så tråkigt det skulle bli :D

    Puss o kram <3

    SvaraRadera