Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 10 april 2012

regn och rusk...

Hela tiden bara regnar det både ute och inne. I huvudet regnar tankarna som spöregn...och utomhus är det riktigt aprilväder. Inte kunde man tro att veckan skulle bli sån här. Visst är det typiskt. Den här veckan då vi har Fabian hela veckan för oss själva. I lördags var det ju verkligen härligt även om det var lite kallt men efter det! 

Söndagen var i och för sig väldigt fin men d¨å red Nattis ensam med en kompis för jag körde släp-kärra till Näset och till Lerum. Det var min uppgift för dagen. Eftersom Nacken omöjliggör tunga lyft får man bidra med det man har, en drag krok. Vi skulle ha tagit transporten egentligen och den hade nog gått lika bra utrymmesmässigt i varje fall. Men så bestämde vi att det var skönt att få gjort hustömningarna så snart det gick. Köra släp är ingen konst...backa släp är desto klurigare men eftersom jag är en jämställd kvinna får maken sitta bredvid när jag kör.  Det är mest för att jag vill använda varje tillfälle till att träna jag kan hitta. Det är ju inte riktigt samma sak som en transport men när jag backade 20-30 meter rakt bak på en smal gångväg för att sedan svänga 90 grader med endast en liten incident att "vad fan gör jag" så kände jag mig hyfsat stolt över mig själv... Det går inte perfekt men jag är i varje fall inte rädd för att försöka!

Dagen efter kom alltså regnet så jag var ganska glad att vi flyttat dagen innan för det hade varit betydligt jobbigare att göra det i hällregn. I stället fick jag rida i stormbyar och regn....55 minuter dressyr i paddocken. Man kan ju säga att förväntningarna från oss båda var låga. Jag tänkte att mitt enda krav var att han skulle gå fram och inte backa och gå i sidled för att komma undan blåsten. Det gick riktigt bra och efter ett tag var vi i riktigt fin form så regn kanske inte är så dumt trots allt, han får lite extra motor då. Han vill väll komma hem den stackaren;) Idag fortsatte regnet men jag slapp rida. I stället fick jag promenera...vet inte om det var jag som van den dealen. Fast en timme och en kvart i blöt terräng, upp och ner för backar, över stockar i forsar, genom blåbärsris och vilse in i vattendränkt mossa ger väldigt mycket motion. I skogen regnar det dessutom inte lika hårt och vinden kommer inte åt...Såg en prins också men den ville inte kyssas.

Jag kämpar på med min artikel om pedagogisk dokumentation. Idag har jag fixat layout och lagt in ett par bilder, samma som sist med andra ord. Jag skrev väl ytterligare ett stycke också men framför allt skrev jag om de jag skrivit innan. Det blir inte bra, jag är inte nöjd och jag är verkligen inte fokuserad. I morgon ska jag sitta och arbeta med en annan IT-uppgift med Chefen som skulle ha varit klar för länge sedan och jag borde börja fixa med en bra presentation av IT-projektet i Sävedalen...Nej jag kan lugnt säga att jag tagit mig vatten över huvudet och får simma som fan i år.

Mitt upp i detta ska man då fundera på om man ska byta jobb eller inte. Chefen tipsade om ett jobb som verkar kul men krävande och jag har inte ens hälften av de kvalifikationer som efterfrågas. Hade det varit för fem år sedan hade jag bara gått dit och gjort utan att tänka på det och kommit undan med det. Nu funderar jag på om jag överhuvudtaget har energi över att skriva en ansökan? Skriva CV? skojar du jag kan inte ens författa en enkel artikel på 2000 ord. Ta sig i kragen är lättare sagt än gjort...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar