Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 14 april 2012

En regnig förmiddag

Jag vaknade tidigt, innan klockan ringde faktiskt och gick upp och gjorde frukost...Hela familjen var vakna vid halv tio och åt frukost samtidigt...kors i taket! Det regnade tyvärr ganska i härdigt så vi bestämde att åka till stallet senare på eftermiddagen. Jag passade på att skriva uppsats.

Jag har nu skrivit halva. Det har tagit lite tid, mycket med att fixa layout och annat...lite innehåll...Nej det är inte riktigt sant men det är svårt att sammanfatta tre böcker, läroplan och mina egna tankar på ca 3 A4 sidor framför allt när jag har tänkt så alldeles väldigt på det här med pedagogisk dokumentation i flera år nu...
Det blir väldigt snyggt i publisher det måste jag säga. det är därför extra svårt att vara säker på att innehållet är relevant. Och sen ska man ju följa uppgiftens riktlinjer också. Men jag vet inte jag, hoppas man får vara personlig när man skriver en artikel.

När jag väl kommit igång med att skriva så är det svårt att slita sig. Tillslut kom solen fram och det var dags att åka till stallet. Hoppning stod på schemat idag. Nattis behöver träna sitt självförtroende och sin balans. Jag hade läst om en gymnastik övning som hjälper hästen att komma rätt. Först la jag ut fyra bommar på marken med 5 meters mellanrum. Efter att ha sett att avståndet var perfekt både i trav och galopp höjde vi upp dem först varannan, sen alla på liggande sockerbitar Ca 20 cm. Efter att ha galopperat flera gånger på olika sätt tog jag bort en bom och höjde den sista i serien, först till 40 och sen 50. Han hoppade perfekt så Nattis ville höja. Sista språnget blev ett perfekt språng på 60 cm:) Hon var väldigt nöjd med dagen så det är jag med.

Sen kom man hem sent och ska laga mat och egentligen fortsätta skriva. Fast nu kommer jag in på avsnitt två, om portfoliometodik och just nu kommer jag inte i håg vad det stod i boken som jag förövrigt läste på flygplanet och på Frankfurts flygplats något jetlaggad. Tror jag måste ta och friska upp minnet innan jag ger mig i kast med detta. Jag har ju en hel vecka kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar