Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 17 april 2012

vad tiden går fort ibland

Speciellt fort går den när man måste få saker gjort. Idag skrev jag färdigt min uppsats. När jag säger skrev färdigt betyder det att jag är färdig, inte att texten är färdig. Eftersom jag aldrig listade ut hur det kommer sig att stavkontrollen är på svenska första sidan i Publisher men sen på engelska inne i publikationen uppstår ett litet problem. Stavning...Alltså allt är understruket! varje ord i hela uppsatsen. Det där med självrättning funkade inte för mig när jag var barn och nu är det ännu värre. Nu har jag plockat bort stavkontrollen helt och kör manuellt.
Ingen autopilot... hjälp!!!MEN, Jag är väldigt nöjd med den idag. Fast imorgon när jag läst den har jag kanske helt andra tankar. Det blev sex sidor i en publikation, lite med än 4 A4 sidor om man räknar ord tror jag, men vem räknar?


Idag red jag lektion för första gången på väldigt länge och Amy var mer än imponerad av framstegen vi gjort. Jag var mer än imponerad själv faktiskt. Svåra övningar idag så vi var ganska trötta båda två men jag tror faktiskt att Fabbe gillar att utmana sig. han verkar väldigt glad och pigg. Vi jobbade i bra form också och de där protesterna såg jag inte skymten av. Då är det riktigt riktigt roligt att jobba. En och en halv timme red vi så i morgon kommer jag ha träningsvärk! Amy filmade lite så jag ska klippa i hop en best off när jag orkar. Några bra bilder tog hon också i början av passet, han var ännu finare i slutet:)

Jag är verkligen väldigt nöjd med min ridlärare, hon har lärt mig allt jag kan. Idag fick jag göra skänkelvikning utefter långsidan, en bakdelsvändning runt kona och sen fatta galopp ur det...det blev rätt flera gånger :) Men vad svårt det är att rida!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar