Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 31 maj 2012

examinationer

Nu är det verkligen examinationer till höger och vänster! Idag var det min torsdagsgrupp i digitalkompetens som stod för innehållet. Massor av fina arbeten som visar på den pedagogiska mångfalden i kommunen. Vi åt lunch på slottet och det var verkligen en fin miljö att få äta sin lunch på...lite skillnad från vardagsluncherna på förskolan. Efter att Ulf hade tackat alla deltagarna reste sig en i gänget och tackade mig med present och allt! det hör inte till vanligheterna. Dessutom riktigt fina presenter.... Två armband, ett i skin och ett med orange stenar! Helt i min stil så det kändes som om det var mycket eftertanke i det. Gud vad glad man blir av så mycket fint beröm som kom fram. Då är det riktigt kul att anstränga sig.

Jag fick även väldigt positiv feedback från Ulf om förflyttningen till den andra förskolan. Idag känns det riktigt spännande även om jag bävar för att berätta för barn och föräldrar... Hoppas det blir bra det här nu, det är lite läskigt att börja om på nytt ställer efter så många år och jag är grymt spänd på att få veta vilka jag ska få arbeta tillsammans med.

I morgon är det sista gruppens examination och jag hoppas det blir lika bra som idag. Själv har jag bara en fesen liten uppgift kvar att skicka in till min kurs. Processmål och nyckelbegrepp var det...och eget lärande...sen är det bara att sitta bak och hoppas att man är godkänd då så man inte behöver komplettera det hela längre fram. Fast jag skulle bli väldigt förvånad om inte uppgifterna är det. Den sista reflektions uppgiften kanske är ett gränsfall så full av floskler som det blir när man ska skriva kortfattat och reflekterade:)

Dottern red det sista riktiga passet på Fabian idag och det såg ut att vara jobbigt. Han gick jättefint, till och med i dressyrform till och från. Nästa åt kommer det förhoppningsvis gå fortare att få honom i form efter sommaren för grundkondisen måste vara minst 20 ggr bättre än när han kom. Synd att man inte kan säga detsamma om mig...

Nu behöver jag ta tag i den där uppgiften som jag säger att jag sitter och skriver just nu medan Maken lagar mat för fjärde gången denna vecka...Får jag bara dit ett par ord så är det en legitim täckmantel...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar