Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 29 maj 2012

Tänk om...

Och tänk nytt...kanske tänk rätt? Jag vet inte men nu har jag i varje fall fått en ny arbetsuppgift till hösten och det får väl gå bra det också. Jag ska alltså byta jobb efter 10 år på samma härliga underbara förskola där jag trivs så bra med både miljö och kollegor. Det kommer att vara en jobbig sorgeprocess. Jag kommer inte heller att få andra arbetsuppgifter utan det blir en förflyttning till en annan förskola med nya kollegor vilka jag inte ännu har en aning om vilka de kan vara. Nytt arbetslag alltså och möjlighet att skapa något nytt, kanske göra något gott?

Jag har alltså inte valt den här förflyttningen men valt att inte bestrida den utan se den som en möjlighet, en öppning till något nytt. Kanske bara ett steg bort?

Jag bestämde mig för några månader sedan, när jag fick reda på att min centrala tjänst skulle minska till 15 % att inte göra något drastisk utan vänta och se...Se vad som skulle komma min väg. Jag är ganska besviken över vad jag måste lämna...men...

Redan efter några timmar har jag gått in i nästa steg Hur löser vi det där? Och undrar om man kan göra? Flexibilitet..ett fint ord har jag hört. Så även om jag inte är glad över Chefens beslut kan jag faktiskt se att det är en spännande utmaning och att det kanske är en välbehövlig knuff utför stupet. Risken att jag skulle säga upp mig och göra något annat är nämligen inte helt överhängande, nu har jag inget val så nytt jobb blir det (och skulle det vara trist eller inte i min smak finns det ju alltid andra möjligheter.)

Jag var ganska upprörd först men sen åkte jag till stallet. Trots utlovat regn fick Nattis en fantastiskt fin hopplektion i solsken i en lagom varm paddock. Hon lyckades hoppa hela 70 cm idag och både hon och Fabian var så duktiga. Vi myste ganska länge i stallet både före och efter och massa gott godis skämmer vi bort honom med nu i sista skälvande sekunden. Fantastiskt fin Ponny vi har och tänk att han är bara våran efter sommaren:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar