Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 28 maj 2012

sista chansen

Det är bara några dagar kvar innan skolarbetet ska vara avslutat och inlämnat. Sista uppgiften har inte klarna ännu trots att jag försökt att ignorera den totalt så länge det gick. Det är nämligen den strategi jag brukar använda och hoppas att mitt undermedvetna ska ta itu med eländet och att jag ska vakna med ett rop...Nu har jag det! Det har alltså inte hänt ännu så nu får jag bita tag i suräpplet och faktiskt försöka börja. Kanske om man bara börjar skriva lite att det liksom växer fram?

På jobbet lyckades vi fixa till en alldeles fantastiskt trevlig utflykt till palmhuset i trädgårdsföreningen. Det är verkligen vackert där redan så här års. Det måste verkligen vara den finaste parken i världen?! Nu han vi inte titta på så mycket annat än palmer men eftersom vi har djungeltema räckte det gott och väl. Jag vill genast tillbaka och titta på rosor...snart börjar de blomma.

I trädgården har mormors dillpion blommat över och det var en maffig syn nu när det var lite fler blommor. Och Spässlanda rosen står i knopp och väntar på att ta över...

Idag fick jag ner de sista små plantorna i växthuset och i köksträdgården så nu återstår bara ogräsrensning och mer ogräsrensning. Och lite nyplanteringar här och var...som vanligt. Det står nog fyra små perenner som väntar på plantering. Inga speciella eller dyra saker , bara lite nepetor för fylle och en lite finare strand iris...

Det var visst den sista fina dagen på ett par veckor idag och jag njöt verkligen. Vi hade stallet idag igen men det är verkligen inget som känns ansträngande så här års när man får njuta av snälla hästar och lagom hårt arbete. Idag var det extra välbehövligt att koppla bort tankarna lite.

Jag fick nämligen frågan om jag kan tänka mig att starta upp ett nytt arbetslag till hösten på andra förskolan i området. Jag hade tyckt att det var lite spännande faktiskt och personalen där är väldigt trevlig. Frågan är bara om det går att göra det bra på 60 % och när man har hjärtat och huvudet i digitalkompetens utbildning? Jag är lite rädd att det blir ännu ett splittrat år och att jag får driva för hårt på två platser...Jag lovade att tänka på det tills imorgon men jag tror jag behöver mer betänketid Jag var ju så laddad för vår omorganisation och såg fram emot detta till hösten. Samtidigt som det kanske är dags att prova en ny arbetsplats trots att jag trivs så bra där jag är...Varför måste jag få den frågan nu??? Igen? SÅ jobbigt att behöva tänka tänker jag.

2 kommentarer:

  1. Jag har en känsla av att jag har hört det där förut, om ny arbetsplats/ arbetsuppgift. men att du då valde att inte hoppa på. Om du vill det, våga då ta chansen. Livet är alldeles för kort för att inte göra det. Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Lovisa!!!!! Du har vart så irriterad det sista året, så kanske dags att prova nåt nytt i varje fall! Fast å andra sidan känner du att din nuvarande plats känns så motiverande inför hösten och det är på väg dit du vill ha det så....Svårt det där!!!!:D Puss

    SvaraRadera