Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 26 maj 2012

jäkla plugg...

Jag svär härmed att inte på väldigt länge komma på mig med att läsa en enda universitets kurs igen...på väldigt länge alltså...idag satt jag fem timmar på en solig och varm altan med datorn i knät och skrev min projektbeskrivning med bilder från filmen och hänvisningar till litteraturen. Svetten rann nerför ryggen och huvudet värkte av ansträngningen. JAg tror det blir hyfsat bra det med...I veckan ska jag bara rita mitt storyboard, ni vet det där som man gör innan man börjar filma? Jag gör det efter, det blir sketabra för då blir det inga avvikelser:)

När jag var klar åkte jag till stallet för att rida. Nattis skulle med en kompis till Flatholmen vart det nu ligger så jag fick min  tredje stalldag i strålande sol och högsommar värme. Jag hade huvudvärk redan innan så det blev en skritttur i skogen och sen en halvtimme på banan. Han var betydligt piggare än jag men mycket svettigare efteråt. Gillar verkligen min ponny och börjar få lite ångest över att han ska tillbaka om två veckor. Tänk om han inte trivs? Tänk om de elaka läger flickorna drar honom i svansen?...

Väl hemma blev det en dusch, ett glas rött och fram med grillen. En härlig avslutning på dagen tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar