Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 21 maj 2012

FEL...

Absolut helt fel idag hela tiden...kortfattat, DATORSTRUL.



Jag har sjukt mycket att göra just nu och gårdagens väder lockade tyvärr inte till arbetslust. Jo föresten jag jobbade hela dagen, i trädgården. Och det är så fint nu. Allt ogräs borta, ny jord i alla rabatter, sådderna klara och på plats under dubbla fiberdukar i växthuset. Vi fick fontän på plats med nu belysning i och köpte 15 stora betongstenar för vår grillplats. Jag tvättade grus som blivit uppblandat med sågspån efter en olycklig läcka av pellets i vintras och övertalade Sonen att klippa gräset och Dottern att dra upp ogräs ur grusgångarna. Det var skönt att gå in efter grillningen på kvällen och fortsätta med Datorjobbandet. Det gick ju ganska bra, jag ska göra en presentation om ITverktyg på fredag och arbetsdagarna räcker inte till för sånt där som är utöver. Söndag kväll är ju bra att jobba på istället, fast inte när solen skiner.

På jobbet idag fortsatte jobbandet, vi ska nämligen också ha en liten utställning på fredag. Och jag skulle snabbt slänga ihop något fint på planeringen idag. Tre kollegor av tre möjliga var borta idag så jag var lite stressad över att hinna rodda allt. Jag öppnar datorn för att upptäcka att de inte la tillbaka programmen när de rensade för virus förra veckan, alltså inget office...Ok ska skriva ut lite lappar från skolorna till föräldrarna istället. Upptäcker att skrivarna är av installerade också så jag får lägga en halvtimme på att söka drivrutiner och fixa det. På rasten får jag låna grannavdelningens dator och lyckas få till en halv presentation...sen hinner jag inte mer.

Jag kommer hem och tänker att jag ska fixa lite med min film för skolan, den har inlämning den 3 juni. jag upptäcker då att jag importerat mina filer till datorn så iMovie kan inte hitta intervjuerna som är själva grunden för filmen. Skit!!!! nu sitter jag och försöker hitta en lösning för att få tillbaka filmerna i ipadden...det verkar svårt för hittills har jag inte hittat en lösning...

Så nu försöker jag ladda ner ett filmredigerings program som heter pinnacle och då avbryts min nerladdning! SKriii. Sista försöket sker nu via en inte helt känd sida så vi får se om det är ur askan i elden...

Förövrigt lever liket som man säger och som tur var hade vi en varm skön sommar dag. Vi hade stallet, Dottern red och var lite orolig för åskan mullrade på avstånd, medan jag fick slita i värmen...det som var tur idag var att jag han få in den sista ponnyn genom stalldörren precis när åskan och skurarna bröt ut...pwuu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar