Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 1 juni 2012

Glad.

Idag var det sista examinations tillfället för kursen och lunchen var lika fantastisk som igår. Jag är verkligen glad och tacksam över att få förmånen till ett så spännande uppdrag men så fantastiskt generösa och trevliga kursdeltagare. Partille är bäst!

Idag fick jag också lite tydligare bild av vad jag ska göra efter hösten. En kollega vet jag om och det är inte en helt ny avdelning utan en som jag känner till och ser fram emot att få börja på. Det känns riktigt, riktigt bra idag!  Dessutom fick vi ett varmt välkomnande av två nya kollegor på huset och det känns ju också väldigt bra. Jag är så glad idag och även om det är nervöst att komma till ett nytt ställe som man inte känner till så väl är det också spännande. Den stora fördelen är att jag vet att det är fullt av duktig personal som jag kan få stöd av på huset och avdelningen. Och tur att det finns ett par veckor innan semestern så man kanske kan hinna dit och sätta sig in i allt som är nytt och kanske lära känna alla lite...

I går lyckades jag ägna två timmar i telefonen istället för att skriva färdigt om mina nyckelbegrepp utifrån litteratur och kursmål...Uppgiften är så kryptiskt formulerad att att man antagligen borde gått en kurs i språk kunskap för att förstå vad jag ska göra. Undrar om det finns en särskild nivå i Dantes inferno för dem som formulerar kursmål? Någonstans under den sjunde cirkeln kanske? Jag ska aldrig plugga igen...på ett år i varje fall:)

Nu ska jag åka till stallet och tömköra lite bara för att det är roligt inte för att det behövs sen ska jag ringa min Älskade syster som kom till Sverige i går för några veckors semester. jag saknar henne så mycket så jag hoppas vi ses väldigt snart...Imorgon vet jag att vi ses och det ska bli väldigt kul:)

3 kommentarer:

  1. Sitter med samma uppgift som du och fattar den inte! Har du kommit på ved det är man ska göra?

    //Sofia (sofia.bandelin@gmail.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej jag fattade aldrig vad man skulle göra :( men nu är eländet inskickat ändå, bara att hålla tummarna

      Radera
  2. ja, det värsta som kan hända är att man måste komplettera, men då vet man förhoppningsvis vad det är dom vill ha....

    SvaraRadera