Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 5 maj 2012

konstruktioner

Igår när jag skulle somna fick jag se framför mig hur jag skulle göra min altan perfekt..Jag har ju köpt ett myggnät på rusta och svarta gardiner men hur ska jag få ihop det hela...det låg jag och tänkte på. Jag vill att det ska se ut så här ungefär.... Fast med myggnät på taket så det inte blir så mörkt...och betydligt billigare naturligtvis. Och eftersom jag redan köpt myggnätet för sidorna satte det liksom ramarna på nåt sätt...Första skissen som jag gjorde såg ut så här...den stoppade jag i fickan och åkte runt till diverse affärer.


På Jula försökte de hjälpa till men det fanns inte material för att lösa det hela...Byggmax konstaterade bara krasst att de inte var utbildade eller hade någon som var anställd för att lägga tid på sånt...Tack och hej liksom...skiter i att det är billigt om de inte åtminstone kan vara lite hjälpsamma...Så det fick bli Krauta. Där fick jag hjälp på varenda avdelning de hade, och personalen ansträngde sig verkligen för att hjälpa till...Det slutade med att jag köpte rundstav, svart lasyr och fick fyra hörnklossar på köpet sågat och klart...landade på 550 kr för materialet där. Och väldigt trevliga var de också!!!! Nu har vi laserat och väntar på att limma ihop allt på nåt sätt. Först hade jag tänkt att man ska kunna plocka isär det hela men sidostolparna måste limmas för det var svårt att få till rätt storlek på hålen.

På Jysk hittade jag ett myggnär för parasoller...ca 7 meter tyg på 2 meters bredd ska jag klippa sönder och sy ihop till en fyrkant med resår runt som man drar över ramen till taket. Billigaste löpmetervaran på nätet var 49 kr + frakt... Fyra paket gardinringar blev det också för 10 kr stycket!

Inköpslistan blev ju lång men om jag räknar på det blir det billigare än paviljongen på bilden...300+370+200+80= 950 för sidor och tak 550+200= 750 för ramen...1700 kronor totalt!...så här har jag täkt att det ska se ut...


det är en liten bit kvar förstås men man får ta en sak i sänder....

1 kommentar:

  1. Skissen ser ju bra ut. Hoppas det blir fint och att ni loser det hela. Vill också kopa något liknade till min uteplats for finns inget tak dar, (pa nya huset jag kopt). Men som sagt de kostar ju skjortan.

    SvaraRadera