Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 4 maj 2012

testsitter...

Vi har börjat få hem vår nya soffa.I sektioner. Bilarna är så små att vi hämtat en bit i sänder. Nu är det tre bitar och ett halv bord på plats, utan kuddar. Jag tror det var rea på den, hoppas det men jag är ganska glad att vi köpte den där vi gjorde för jag gillar att stötta mindr företagare, framför allt när de är trevliga och snygga! Vi ska få svarta kuddar till som han beställt och skulle åka och hämta på DHL idag för oss...det gillar jag skarpt.

Efter ett kort möte med Chefen (inga nyheter) på morgonen tog jag en kort tur förbi rusta för att se om det fanns fina gardiner att hänga upp på altanen för att göra myshörnan ännu mysigare. Inte nog med att de hade fina gardiner för 99 kr, jag hittade också ett myggnät till en paviljong med dragkedjor. Jag köpte den direkt för myggnäten jag tittat på nätet kostade som billigast 49kr löpmetern och då ska man sy ihop det också. Jag skulle dock behöva fixa ett tak så kanske jag får köpa där också. Min tanke är att det ska vara ett fyrkantigt rum med myggnät runt och fina tyger i hörnen. Nu har jag alltså väggar i beige (och de där beiga plädarna som mor köpte de sista av skulle ju plötsligt passa väldigt bra här så nu får du hålla ögonen öppna för fler mamma!!!) och hörn gardiner i svart. inget tak och inget ställning att sätta fast det hela på. Paviljongerna man köper färdiga är för klumpiga för att stå på altanen så nu funderar jag på hur jag ska bygga en ställning...

Jag hade inte så mycket tid i stallet för jag ska på afterwork om en stund. Men då är man glad att komma upp och veta att allt kommer tas om hand så det är bara att hämta Ponny och sadla...Skrittade ut en väldigt härlig tur i skogen på 45 minuter. Travade där det gick att trava för att spara lite tid. Det var fullt med folk ute och jag fick möjlighet att prata med några som bor utefter vägen för att fråga hur de såg på att vi rider förbi. De var så himla trevliga och sa att vi är jätte välkomna på deras väg...De sista på gatan gillar det inte men de får väl sura då...

3 kommentarer:

  1. Tror Mamma köpte dom Beiga till mig :D Du kan få dom istället, så kan jag hitta nåt som passar bättre till mina röda kuddar :D

    http://www.homedepot.com/h_d1/N-5yc1v/R-203056403/h_d2/ProductDisplay?catalogId=10053&langId=-1&keyword=Beverly+All-Weather+Wicker+5-Piece+Sectional+Patio+Set&storeId=10051

    SvaraRadera
  2. väldigt snyggt hörru...Plädarna blir toppen snygga till tror jag och om jag inte handlar dem själv kanske Maken inte vrålar över ännu en filt...Fast nu gick han precis förbi och blev irriterad över att mamma köpt filtar när vi har så många;)...Män. Förstår inte vikten av att ha filtar och värmeljushållare alls tror jag...

    SvaraRadera
  3. Nä dom är konstiga :-D ju fler desto bättre, det vet ju alla ;-) såg att han är iväg o säljer skivor, hur många extra Tror du han kommer hem med?:-D

    SvaraRadera