Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 29 april 2012

lite fint väder...

Det blev en lång men skön dag...Och full med goda insatser. Först började dagen med kafféförsäljning på stora ridbanan på Partille då det var gymkhanatävlingar och jag drabbats av föreningslivets baksidor. Nu var det ju i och för sig allra högsta grad frivilligt så i ett svagt ögonblick måste jag ha sagt mig vara ledig på en söndag...hur jag tänkte då vet jag inte men vi hade riktigt trevligt även om jag var tvungen att rusa klockan 11 för jag skulle hinna prova ett nytt täcke på Fabian innan jag skulle till Mamsen och fixa lite i trädgården.

Täcket var väl ok...ett regn/flygtäcke så jag vet inte om det kommer hålla honom tillräckligt torr om det verkligen regnar, fast han kommer absolut inte vara för varm...

Mammas trädgård behövde inte så mycket men det var tyúngt nog. Tre säckar täckbark spridd i rabatten och 7 små perenner  planterade. Vi var och köpte allt först på Mölnlycke garden center. Jag köpte lite tomater, en gurka och två squash plantor, en ny fontänpump och en liten iris...

Väl hemma var det dags att fixa lite i min egen trädgård...det blev inte mycket gjort tyvärr för rycggen gör ölite ont och humöret är ruggigt dåligt av någon mystisk anledning. Eventuellt är det för att jag fortfarande inte lyckats få tid att beställa P piller så det väl troligt att man har tre års pms samtidigt?

Eller så är jag sjuk...Igår var vi på bio och såg The Avengers och inte ens Tony Stark kunde pigga upp mig...Somnade halv tio dessutom så risken att jag är krass är väl överhängande. Det blir en skön vecka ivarje fall även om jag jobbar i morgon...Nu är det dags för ännu en film så vi får väl se hur humöret blir om ett par timmar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar