Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 27 april 2012

30 gigg

Så mycket har jag städat i datorn! Förra veckan sa min dator att jag inte kunde ladda upp fler filer för det var 100% fullt i hårddisken. Jag försökte övertala support att komprimera mina filer men de skrattade rått och rådde mig att gå igen om mina bilder. Jag har ett väldigt neurotiskt förhållande till mina bilder.... så idag tog jag den där tjuren vid de stora hornen och sorterade...Nu har jag lyckats back uppa mina bilder på hårddisken och radera 30 GB av helt meningslösa bilder...jag hoppas i varje fall att de var meningslösa för när jag skulle klicka töm papperskorgen klappade hjärtat och jag funderade på om jag skulle kopiera hela papperskorgen och lägga den på hårddisken för säkerhets skull...sen kastde jag alltihp så nu kan det inte återställas eller? Säkert kan en väldigt kunnig datanörd hitta filerna eller??? (jag måste tänka så annars får jag lite ångest)

Jag jobbade lite i morse och beställde  diplom bland annat så nu kan jagh egentligen slappna av och bara njuta av att så många vill hinna boka in lite handledning innan den möjligheten försvinner.

Solen lyste men inte så varmt i morse och när jag kom till stallet klockan tolv var det väldigt blåsigt och varken jag eller ponnyn var på humör...Sist jag red gick han så fint och jag hade tittat på lite filmer från några lektioner med Amy innan jag åkte upp. Men idag började vi med krabbgång och allmänt surighet...jag var riktigt sur själv så det var väl en bra kombination...Tänkte att ett kravlöst galoppass skulle göra susen och faktiskt så blev vet lite bättre efter...åtminstone tio bra minuter på slutet innan jag bara inte hade lust längre!

Jag åkte hem i stället och fick lagt in ny jord och städat ut i växthuset. Två timmar med regn på taket och nu är det bara att ta fram såpa och tvätt väggar och tak innan man kan plantera! Jag har svarta sorgkanter under naglarna och träningsvärk i kroppen. Dessutom magen fylld med pizza och rödvin och en väldigt stor choklad muffins :) helt enkelt ganska nöjd med min fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar