Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 24 april 2012

vårkänning

Japp riktigt vårkänsla idag. Inte för att det var en varm och skön dag och jag satt under ett blommande körsbärsträd. Nej jag jobbade som en blågalning, till och med en timme extra för att bli klar med föräldra- inloggningen till pluttra som jag tänkt att vi ska dra igång med i veckan. Efter som jag bara jobbar imorgon också så är det då den ska delas ut...

När jag väl kom ut från jobbhuset var det riktigt varmt och skönt. Till och med lite soligt faktiskt. Nattis skulle ha med sig en kompis till stallet så jag listade ut att om jag bara körde upp med hennes skor, lite stallmat jag köpte igår och vitaminer som var slut kunde jag få flera timmar i trädgården för mig själv! Alla ponnysar går i samma hage (tillslut) och det är lite ivrigt när de ska lära känna varandra. Den nya har aldrig gått med hagkompisar förr så hon är väl mest ivrig av alla. Jag stannade tillräckligt länge för att se att Nattis fick in Fabian utan skador sen stack jag hem. Jag ser det som en färdighetsträning inför nästa år för jag tror han får klara sig själv ett par gånger i veckan...

Det är nu det där med vårkänsla kommer. Jag har satt in två taksektioner i växthuset som blåste bort i höststormarna och började röja ut lite i växthuset. Sen kom jag på att jag skulle plantera två nya blåbärsplantor för jag tog hem lite torv. Och då såg jag förstås ogräset bland jordgubbar och hallon även om det var betydligt mindre i år när jag lagt duk och täckbark, väldigt praktiskt när man har ont i ryggen. Utöver detta han jag rensa bort gammalt bös i två rabatter men bara lite av ogräset. Maken kom hem med 10 säckar jord och ogräs ättika, den miljömärkta sorten. Nu kan jag ju knappt vrida på huvudet trots massor av linnex. Det är det jag menar med vårkänsla! Smuts under naglar som aldrig går bort hur mycket man än petar och borstar och konstant smärta...att det kan vara så härligt!!!
Kanske är det för att det sticker till av glädje i hjärtat när jag ser att mormors pärlhyacinter blommar nu och att dillpionen har knoppar? Kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar