Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 6 juni 2012

Ullared

En sån lång och trolig dag det blev igår:)

Jag Nattis och Sussie åkte efter lunch till Ullared för att shoppa loss. Jag har sparat lite som jag spenderade med glädje i går. Det blir ju alltid lite pengar hur lite man än tänker sig göra av med av nån konstig anledning. Det var främst hästsaker jag skulle kolla på såklart men det blev inte så mycket som jag tänkt. Sist vi var där köpte jag jättefina ridskor till nattis men de var slut så klart...Det blev ett regntäcke i duvblått, ett svart träns nya gummityglar och ett rakt bett med eggringar till Fabian. Det var det jag åkte dit för så jag är väldigt nöjd . Sen råkade jag köpa nytt dressyrspö, röda fleecelindor, fästingplockare, sadeltvål, håltång och massor av pippilångstrump färgade ridstrumpor och en matchande tröja...till mig och svart tröja till Nattis...och det var bara första kvarten:)

Som sagt det är dyrt att ligga på topp och det blir inte billigare av att Dottern säger att den var ju fin....om allt i affären utom möjligen avslutningskläder till sig själv...Man får tigga och be för att få köpa henne något. (nej tack den behöver jag inte....) Blev tillslut en svart och en grå  t-shirt. Sonen är det tvärt om med...betalar du? Ja tack den var fin....

Jag fick med mig en onepiece som jag inte behöver och en dyr regnjacka som kommer göra sommaren betydligt roligare:) En hel del anat småplock till både barn make och mig själv halkade förstås ner i korgen så jag fick ägna några timmar i går åt att räkna ut hur mycket pengar jag sparat genom att inte köpa annat jag egentligen velat ha, tex den där fina lila regnkappan för 1500...som jag inte köpte! Det var väl bra?

Vi tog en kort tur till stallet mitt på dagen och provade allt och det satt perfekt. Nattis provred i tränset och jag upphör inte att förvånas när jag ser henne barbacka. Det ser så lätt och totalt avslappnat ut. Varje gång jag försöker halkar jag fram och åt sidorna...Men hon är diplomatisk mitt barn...Men det ser ju bra ut när du har sadel, då är du fortfarande bättre än mig...

Inte länge till...inte länge till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar