Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 28 augusti 2012

dödstrött

Hur trött kan man bli egentligen? Dagarna på jobbet går så fort att man inte hinner tänka eller knappt ta rast. Inskolningarna är snart klara, nästan inga tårar alls trots att det är många nya små barn i gruppen. Det känns skönt. Vi har så stora ambitioner bara så det är svårt att vara nöjd för saker tar alltid lite längre tid än man önskar. Vi vill tex göra att ITrum med nymålade väggar  och anpassade möbler men vi måste vänta på att vår budget blir klar...svårt att vara tålmodig ibland.

När jag kommer hem är jag så otroligt trött på att vara trevlig så jag bara måste gräla lite på Barnen och Maken. Fast maken står just nu i köket och lagar mat så jag har verkligen inget att klaga på...

Tisdagar ska annars vara min hänga hemma med familjen dag. Alla andra dagar i veckan jobbar jag antingen sent eller åker direkt till stallet. Idag är jag inte i stallet och det känns nästan som om jag har lite abstinens. Behöver verkligen mocka lite skit för att rensa hjärnan.

Jag är lite oroligt för att jag ska glömma bort något viktigt. Datum för bokade saker är fler än jag riktigt minns. Om jag gör en liten lista här så kanske jag klarar av att hålla allt i minnet.

 Onsdag
älskar den här färgen på krasse
1.glöm inte ha telefonen på, verkstaden ska ringa
2 glöm inte åka till doktorn med sonen
3 åk till stallet och rid
4 ring banken

torsdag
1 hämta transporten på rasten
2 rid lektion kl 16.00
3 föräldramöte på Dotterns skola 18.30 ( undrar om man luktar häst efter lektionen?) (eller svett????)

fredag
1 jobba
2 drick vin

sådär nu har jag koll....


2 kommentarer:

  1. Hahahaha, ja fredagen låter bra tycker jag!!
    Fast å andra sidan tror punkt nr 2 på fredagen är en av de få saker någon av oss skulle glömma

    SvaraRadera
  2. Nej glömmer man fredagsvinet har man gått i väggen rejält;)

    SvaraRadera