Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 26 augusti 2012

kul söndag

Vad bra att det gick att göra ett inlägg från iPadden med foto när man hade en app till. Jag har kunnat skriva men inte lägga upp bilder tidigare. Sen får man väl säga att det är om möjligt ännu svårare för mig att stava rätt på iPadden, Vet inte vad det är med stavkontrollen på den? Eller om det är för att knapparna sitter så konstigt... Väldigt fint foto jag la upp igår också eller hur? Det är min precis innan jag ska sova utsikt över ett berg av halvrena kläder. Med halvrena menar jag kläder som är helt ofläckiga men som varit på kroppen en dag. Man kan ju inte tvätta dem varje gång men det bär emot att hänga in dem i garderoben. Alltså ligger de i en hög vid fotändan och blir skrynkliga några veckor innan jag helt enkelt lägger dem i tvätten för jag har glömt hur många gånger jag haft dem på mig. Det finns en hemlig lag som säger att man bara får bära ett par jeans i en vecka innan de ska tvättas.

Nu vet ni hur det ser ut när jag vaknade i morse (det blev ingen förändring under natten). Det var inte svårt att gå upp trots att vi festat på igår. Pigg och glad åt jag frukost innan jag åkte till stallet. Det var min helg så jag skulle sopa sadelkammaren och fikarummet. Britt höll på att städa i fika rummet och på rännet så det blev en snabb ursopning av sadelkammaren bara. Det är ju bara ett par hästar som står inne på natten så det blir inte så mycket jobb nu i början. Fabian går ute dygnet runt fortfarande och verkar må väldigt gott. Utöver att det finns lite gräs så har de ju fri tillgång på hösilage så det lär inte dröja innan herrn är småfet igen.

Middags skörden
Idag red jag massa centrerad ridning och trimmade dressyr. Han släppte igenom bra idag och verkade ha riktigt roligt. Imorgon ska jag tidigt till stallet igen. Har tänkt tömköra då och sen ska jag köra min transport till verkstaden på Hisingen. Hoppas maken hinner hämta hem den nån dag för det är verkligen tjuvtjockt i schemat. ( Maken uttryckte en lätt oro för att köra hem transporten...han som inte ens verkar tycka att inbackning mellan stolpar är nåt svårt...)

Jag börjar jobba ett i morgon. Det är kanske inte bästa upplägget att jobba 13-19 varje måndag men en god sak kommer ur det. Jag har ingen söndags ångest! Trots att jag jobbade på fredagen...Vem vet kanske vänjer jag mig så jag tycker att detta är det bästa jag jobbat? Vem vet...

Resten av söndagen har jag ägnat åt att prata i telefon, sticka på min patetiska halsduk och suttit på altanen medan lammsteken skötte sig självt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar