Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 27 augusti 2012

Ny vecka

Strålande sol! Vilken fantastisk morgon. Vaknade tidigt av att Nattis väckarklocka ilsket ringde då hon glömt stänga av den. Därefter ägnade jag en timme åt att drömma något märkligt som jag inte kom i håg efteråt. Säkert inget viktigt. Jag åt frukost i lugn och ro och planerade hur jag skulle få till alla saker jag behövde få gjort innan jobbet idag.


Stallet först och det var en härlig syn att komma till hagen. Eftersom hästarna går ute dygnet runt än så länge hittade jag brunvallackarna sovandes i en hög och Fabian vakade så fint över dem. Med tanke på hur smutsig han är tror jag att han fått sova tidigare under natten...

Jag hade lite brottom idag så det blev en väldigt kort avborstning innan jag red vidare på gårdagens övningar. Ca 50 minuter men ganska mycket trav. Mina magmuskler proteterar å det bestämdaste över hur jag behandlar dem. De vill ha semester igen och ligga och pösa i vilostolen. Det blir det inget med! Istället pressas de lite till och lite till... De sista 10 minutrarna gick FAbian i fin låg form  med avslappnad bjudning och höjd rygg...Fina vännen vad jag önskar att vi kunde börja våra ridpass i den formen.


Hade jag haft tid hade det blivit ett kalas pass men jag skulle ju lämna in transporten så det var bara att kasta ut hästen i hagen och rusa. Upptäckte inte förän jag lämnade stallet med transporten bakom att jag höll på att få soppatorsk. Som tur var han jag till macken och sen vidare till Wida bil i Tagne.  Jag hade vissa farhågor om den resan. Men så tänkte jag att jag nog kan köra in transporten på deras tomt och lämna den utan att behöva göra bort mig med backningen. Men needå. Parkera på andra sidan vägen mellan bilarna... Naturligtvis var man tvungen att blockera hela genomfartsleden under tiden Kö på båda sidor och massa folk som glor....Den kom på

plats ganska snabbt så jag behövde inte skämmas. Känns allt lite coolt när det funkar. SÅ nu ska den bara stå där ett par dar. Kanske sätter de på en gasfjäder som gör baklämmen lättare att öppna och stänga, om det inte blir för dyrt. Annars blir det nytt luft insläpp och justerade bromsar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar