Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 7 augusti 2012

Planer

Nu har jag absolut lite planer för veckan. Jag ska laga lite på min transport. Nästa vecka ska jag besiktiga den för första gången. Jag brukar vara lite nervös för att åka och besiktiga bilen. Eftersom som vi Leasar vår volvo har jag inte behövt göra detta elende på ett par år så jag är lite orutinerad. Det är inte nödvändigtvis om bilen går igenom besiktningen som är problemet för mig. Jag brukar oroa mig för att köra in genom portarna och upp på den där rampen. Tänk om man missar med ett hjul? Eller inte bromsar i tid? Eller glömmer bort sitt registrerings nummer eller ve och fasa det står en bil framför och en bakom som man måste ta sig förbi? Tänk sen att man har en stor transport där bakom (som man absolut inte vill behöva backa runt med där inne i verkstaden)...

Alltså ska jag laga lite på den så den ser lite fin ut. Jag var ju så nöjd och glad när jag köpte den i januari. Sen har vintern och våren gjort sitt för att algpåväxter och annat gör att den ser lite sliten ut. Sen gnisslar det överallt och dörren är lite mjuk nere i ena hörnet. Det värsta är att det är en skada i hörnet på glasfibertaket och en LÅÅÅNG repa utefter hela taksidan. Och så står det Erica Dalström i färgen där klisterlappar har suttit. Jag tänkte börja med att laga med spackel och måla om taket. Går den igenom besiktningen ska jag måla om sidorna med och mellan väggen som blev lite sparkskadad när Monkan blev otålig;) Kanske köpa en ny hel hästtransport skylt också? Och olja inden lite mer...

Sen är det bara att hålla tummarna för att Fabian kan hämtas den 15 eller 16 så vi får helgen på oss att tvätta och mysa innan det är total vardag igen.

Nu ska jag i varje fall ta en promenad och köra ett litet yoga pass så att man kan känna sig lite nyttig igen.
Och kanske lägga mig på soffan och läsa lite...med en god vän...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar