Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 6 augusti 2012

sista veckan

Bara en liten semestervecka kvar att njuta av. Det känns inte som om jag är riktigt redo för att ta itu med arbetet igen. Hoppas det vänder snarast. Jag ser däremot väldigt mycket fram emot att hämta hem Fabian i slutet av nästa vecka. Vi ska hämta på torsdag enligt kontraktet men om ingen annan kommer till stallet förrän på söndagen blir det svårt...

Min Kompis Sussie som jag Hästat med i alla år köpte den där stora fina hästen jag var med och provred. Jag följde med och hämtade och hjälpte henne att köpa sadel i måndags. Efter en trevlig kväll med vin och god mat fick jag provrida lite igen. Efter tio minuter var jag helt slut. Inte nog med att Pålle är stor och stark, jag satt som en blåbärsryttare i hennes nya fina dressyrsadel och höll på att skumpa av när hon började trava. Det kändes väldigt skönt att det är lilla söta Fabian utan steg och rörelser jag ska hämta hem. Jag tror inte att det blir någon dressyr häst för mig i framtiden...

Årets dopp 
Helgen åkte vi till stugan för första gången på evigheter. Den är helt ombyggd och fin nog att vara året runt bostad. Lite av mysighetsfaktorn var kanske borta men bekvämligheten var ju fantastisk. Där har de gjort ett bra jobb Moster och Morbror. Det var en kort helg men vi han njuta av ganska så vackert väder och lite korta utflykter. Barnen badade och till och med jag tog ett dopp. Årets första och troligen sista. Det är väldigt skönt i vattnet just i den sjön. Bjuder på en fantastiskt snygg utvikningsbild oxå...Kanske dags att köpa en lagom stor bikini???

Idag regnar det och jag har krupit upp i soffan på altanen och ligger här och lyssnar på regnet. Jag tror eventuellt att jag är lite småsjuk för igår mådde jag väldigt illa och idag har hade jag lite huvudvärk som komplement till min totalt täppta näsa ( som är allergisk när jag är förkyld och förkyld när jag är pollen allergisk). Det blev bättre efter en Ipren men jag tänker utnyttja läget till att ligga här och surfa och sen titta på häst hoppningarna. Att kollegorna sitter på jobbet gör det hela ännu mera njutningsbart. Skadeglädje är som sagt den sannaste av känslor:)


Barkbåt tillverkning i Hajstorp

Sjösättning
båtarna


Mor och jag

Abborre spaning...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar